طرح درس تمامی دروس · سپتامبر 6, 2024 0

طرح درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 28 و 29

دانلود طرح درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 28 و 29

طرح درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 28 و 29

طرح درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 28 و 29

فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 18
قیمت: 14000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

نام: درس: ریاضی پایه:دوم موضوع: جمع و تفریق اعداد دو رقمی صفحه 82و 82 آشنایی با جمع و تفریق دو عدد دو رقمی هدف کلی جمع و تفریق دو عدد دو رقمی از طریق رسم شکل و جدول ارزش مکانی جمع و تفریق دو عدد دورقمی بدون انتقال خواندن ساعت با دقیقه الگویابی و شمارش پنج تا پنج تا روی ساعت جمع و تفریق دو عدد دو رقمی با نمایش جبری و گسترده نویسی جمع و تفریق دو عدد دو رقمی از طریق گسترده نویسی از روی شکل اهداف جزئی دانش آموزان بتواننددو عدد دورقمی را با رسم شکل جمع و یا تفریق کنند دانش آموزان بتوانند دو عدد دو رقم را از طریق نمایش جبری و گسترده نویسی جمع و یا تفریق کنند دانش آموزان بتوانند ساعت کامل را بخوانند دانش آموزان بتوانند به صورت الگویی از روی ساعت، پنج تا پنج تا بشمارند حیطه ی مهارتی نسبت به یادگیری ساعت و خواندن آن علاقه نشان دهد. نسبت به یادگیری جمع دو عدد دورقمی برای استفاده در زندگی روزمره ی خود علاقه نشان دهد. دانش آموز بتواند تمام روش های جمع کردن دو عدد دورقمی را بیان کند. دانش آموز بتواند نحوه ی خواندن ساعت را توضیح دهد. حیطه ی نگرشی حیطه ی شناختی تلفیقی از روش های سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث گروهی و نمایشی روش تدریس الگوی تدریس کتاب، پروژکشن ،چینه، سبد و نی و سیبیل برای اجرای نمایش ابزار و وسایل دانش آموزان در گروه های خود و رو به معلم و تخته ی کلاس می نشینند. چیدمان کلاس سلام و احوالپرسی و حضور و غیاب و بررسی وضعیت جسمی و روانی دانش آموزان آمادگی فعالیت های مقدماتی ورودی:از درس جلسه ی قبل سوالاتی از دانش آموزان به صورت شفاهی پرسیده می شود. که جمع اعداد یک رقمی است. ارزشیابی آغازین تشخیصی: در نمایش ابتدای کلاس که برای ایجاد انگیزه اجرا می شود، میزان اطلاعات دانش آموزان در مورد جمع اعداد دو رقمی را تشخیص می دهیم. برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان نمایشی توسط دو نفر از دانش آموزان کلاس اجرا می شود. انگیزه سازی در نمایشی که برای ایجاد انگیزه اجرا می شود، یک فروشنده که نی در بسته های مختلف دارد، می خواهد به کودکی که به اندازه ی دو عدد دورقمی نی از او طلب می کند، بدهد. واو به آن اندازه در بسته به او می دهد و از کودک می خواد تا تعداد کل آنها را بگوید تا قیمتش را بگوید ولی نه کودک و نه پیرمرد فروشنده نمی توانند آن دو عدد دورقمی را با یکدیگر جمع کنند. حال معلم اینجا وارد نمایش می شود و از دانش آموزان می خواهد تا کمکش کنند دو عدد را باهم جمع کنند. و معلم نام درس را بزرگ روی تابلو می نویسد، جمع و تفریق دو عدد دو رقمی. و معلم جمع دو عدد در نمایش را پای تابلو می نویسد. پس از راه حل های مختلف دانش آموزان، کعلم ابتدا اولین راه حل را به دانش آموزان می گوید که برای جمع دو عدد دو رقمی ایتدا برایهر دو عدد شکل می کشیم و سپس ایتدا ده تایی ها را به هم اضافه و پس از آن یکی ها را به هم اضافه می کنیم و همچنین برای تفریق ایتدا دو تایی ها را ازهم کم و سپس یکی ها را کم می کنیم. سپس معلم به دانش آموزان می گوید که همانطور که خودتان می دانید کشیدن شکل کمی وقت گیر است و برای شمارش دقت زیادی می خواهد پس حالا من روش دیگری را برای شما می گویم. حال دو عدد دو رفمی را به صورت ستونی زیر هم می نویسد و می گوید برای جمع ابتدا دوتایی ها را به عدد اول اضافه می کنیم و ارائه محتوا سپس یکی ها را به حاصل آن اضافه می کنیم. و برای تفریق هم به همین صورت در دو مرحله ابتدا ده تایی ها را از عدد اول کم می کنیم و بعد یکی ها را کم می کنیم. سپس از دانش آموزان می خواهد تا کار در کلاس صفحه ی92 را به صورت گروهی حل کنند. همچنین معلم ساعتی بزرگ را با مقوا می سازد که هم عقربه ی ساعت شمار و هم دقیقه شمار داشته باشد . سپس ساعت را بالا می برد و مثلا ساعت 4 را نشان می دهد و به آن ها می گوید عقربه ی کوچک دقیقا وری عدد 4 است پس ساغت 4 کامل است و پس از آن عقربه ی دقیقه شمار را روی 1 قرار می دهد و به آن ها می گوید در این جا عقربه ی کوچک ینی ساعت شمار کمی از 4 گذشته و دقیقه شمار روی 1 ایت و چون 19 تا 1 را به پنج قسمت مساوی تقسیم می کنند و یک واحد پنج تایی است پس ساعت 4و پنج دقیقه است. سپس دقیقه شمار را روی دو می گذارد و می گوید حتلا دو واحد پنج تایی داریم پس می شود 4و ده دقیقه و به این صورت تا عدد 19 می رود و می گوید 55 دقیقه قبلی را با 5 تا ی دیگر جمع می کینم می شود 06 دقیقه که دوباره ساعت کامل می شود، پس 06 دقیقه یک ساعت است . ودر آخر از آن ها می خواهد تا تمرین کتاب را حل کنند. حل کاردر کلاس صفحه ی 92 و تمرین پایین صفحه و آوردن دانش آموزان پای تابلو ارزشیابی مستمر برای یک جمع بندی و نتیجه گیری، معلم از دانش آموزان می خواهد تا با صدای بلند روش های جمع کردن دو عدد دو رقمی را بیان کنند و او آ نها را روی تابلو می نویسد و همچنین از دانش آموزان می خواهد تا ساعتی را که او نشان می دهد با صدای بلند و هماهنگ بیان کنند. جمع بندی و نتیجه گیری ارزشیابی پایانی :برای انجام ارزشیابی پایانی ،معلم از دانش آموزان می خواهد تا در گروه های خود و با استفاده از چینه عدد های دو رقمی بسازند و جمع و تفریق آن ها را حساب کنند. ارزشیابی پایانی تعیین تکلیف: معلم از دانش آموزان می خواهد تا تمرینات صفحه ی 06 را در خانه در دفتر ریاضی بنویسند. تعیین تکلیف

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پرسشنامه

دانلود طرح درس روزانه

طرح درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 28 و 29