دانلود طرح درس روزانه ریاضی دوم ابتدایی درس جمع و تفریق
طرح درس روزانه ریاضی دوم ابتدایی درس جمع و تفریق
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 18
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
نام کتاب درسی: ریاضی مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی موضوع درس: درس 7 جمع و تفریق تهیه کننده: مدت جلسه: 03 دقیقه نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ: هدف کلی : آشنایی با جمع وتفریق های اساسی نوع دوم اهداف جزئی : انتظار میرود شاگردان بعد از تدریس این درس بدانند که: 1-با روش رسم شکل میتوانند دو عدد یک رقمی با یکدیگر جمع و یا از یکدیگر تفرق کنند. با روش رو به جلو یا برگشت به عقب بر روی محور اعداد دو عدد یک رقمی را با یکدیگر جمع و یا تفریق کنند. با تولید دسته های پنج تایی میتوانند دو عدد یک رقمی را با یکدیگر جمع کنند. اگر دو عدد یک رقمی به صورت ستونی هم نوشته شوند میتوان با روشهای مختلف آنها را با همدیگر جمع یا تفریق نمود . اهداف رفتاری : انتظار میرود شاگردان پس از پایان این درس بتوانند: 1-با رسم شکل حاصل جمع و تفریق دو عدد یک رقمی را بدست آورند. با رسم محور اعداد حاصل جمع و تفریق دو عدد یک رقمی را بدست آورند. با ساختن دسته های پنج تایی حاصل جمع دو عدد یک رقمی را بدست آورند. اهداف دانش آموزان با اعداد یک تا 111 آشنا هستند. دانش آموزان مفهوم دسته بندی را می دانند. رفتار ورودی از دانش آموزان می خواهیم اعداد بین 01 تا 59 را میخوانند. از دانش آموزان می خواهیم اشکال مثل هم را دسته بندی کنند. ارزشیابی تشخیصی کتاب ریاضی دوم ابتدایی – ماژیک – تصاویر آموزشی – مهره های رنگی – تابلو رسانه های آموزشی تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ – مشارکتی – بحث گروهی روش های یاددهی – یادگیری به صورت گروه بندی تصادفی مدل چینش کلاس زمان فعالیت های دانش آموزان فعالیت های معلم عنوان زمان 5 دقیقه با نام خدا بعد احوالپرسی و حضور و غیاب از دانش آموزان و پرسیدن دلیل غیبت دانش آموزان و پرسش از درس قبل و نیز گروهبندی، درس را شروع می کنیم. برای ایجاد انگیزه چند مهره رنگی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم. فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه معلم : بچه ها من یک جمع بر روی تخته مینویسم )جمع0+4 را روی تخته مینویسد( شما برای اینکه بدانیم حاصل چقدر میشود ابتدا به تعداد عدد اول هر شکلی که دوست دارید رسم کنید. )نظارت( شاگردان : دستور کار را اجرا میکنند . )یکی گل میکشد ، ارائه درس 03دقیقه یکی مربع میکشد، …( معلم : حالا به تعداد عدد دوم هر شکلی که دوست دارید رسم کنید . شاگردان : دستور کار را اجرا میکنند . معلم : حالا بشمارید و ببینید چند شکل دارند ؟ شاگردان : دستور کار را اجرا میکنند و میگویند 12 شکل. معلم : بچه ها حالا من بر روی تخته سیاه یک تفریق مینویسیم )تفریق 13-9( را مینویسد. میخواهیم بدانیم اگر از 13 تا 9 تا کم کنیم چند تا باقی میماند . برای این کار از شما میخواهم به تعداد عدد اول )13( هر شکلی دوست دارید رسم کنید . )نظارت( شاگردان : دستور کار را اجرا میکنند . معلم :حالا به تعداد عدد دوم )9( از شکلی که کشیده اید را باطل کنید . شاگردان : دستور کار را اجرا میکنند . معلم : حالا بگوئید چندتا باقی ماند . شاگردان : پاسخ میدهند . معلم : بچه ها حاصل جمع و تفریق دو عدد یک رقمی را از با استفاده از محور اعداد نیز میتوان بدست آورد . حالا شما یک محور اعداد رسم نید و آن را به 21 قسمت )واحد( تقسیم کنید . شاگردان : دستور کار را اجرا میکنند . معلم : حالا جمع 0 + 4 را روی این محور نشان دهید )نظارت( و حاصل را بدست آورید . شاگردان : دستور کار را اجرا میکنند . معلم : حالا یک محور اعداد دیگر رسم کنید و تفریق 9-13 را روی آن نشان دهید و حاصل را بدست آورید . شاگردان : دستور کار را اجرا میکنند . معلم : بچه ها جمع دو عدد را به روش ساختن دسته های پنج تایی هم میتوان بدست آورد . به همین منظور من در اختیار هر گروه تعدادی مهرههای آبی )0 عدد( و قرمز )5 عدد( قرار میدهیم و با کمک هم حساب میکنیم که چند مهره داریم ) بعد از توزیع مهره ها( معلم بچه ها برای اینکه بدانیم مهرههای آبی و قرمز با هم چندتا میشوند چه باید بکونیم ؟ شاگردان : باید عدد آ» ها را با هم جمع کنیم . معلم : ضمن تائید سپس میخواهیم جواب جمع 5+0 را بدست آوریم . معلم : ابتدا مهرههای آبی را 9 تا 9 تا دسته کنید . شاگردان : دستور کار را اجرا میکنند یک دسته 9 تایی و 3 یکی بدست میآید و میگویند 3 یکی شد . معلم : بچه ها از مهره های قرمز آنقدر مهره بر روی مهره های 3 تایی آبی قرار دهید تا دسته 9 تایی درست شود .) نظارت( شاگردان : دستور کار را اجرا میکنند . معلم : حالا بقیه مهره ها را 9 تایی 9تایی درست کنید . شاگردان : دستور کار را اجرا میکنند . معلم : حالا بگوئید چند مهره آبی و فرمز دارید . شاگردان : پاسخ را میدهند . جمع و تفریق های اساس نوع دوم وقتی زیر هم نوشته شوند )ستونی( بارسم شکل و حذف و باطل کردن جواب بدست می آید. 5 دقیقه از دانش آموزان می خواهیم تمرین ها و مسئله های تعیین شده را انجام دهند. تعیین تکلیف