دانلود طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان درس اندازه گیری دقیق
طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان درس اندازه گیری دقیق
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 14
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
نام کتاب درسی: ریاضی مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی موضوع درس: درس 22 اندازه گیری دقیق تهیه کننده: مدت جلسه: 03 دقیقه نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ: هدف کلی: ایجاد آمادگی برای اندازه گیری دقیق طول اهداف جزئی : انتظار می رود شاگردان بعد از تدریس این درس بدانند که: 1-می توانیم با نوار کاغذی که به قسمت های مساوی تقسیم شده اند اندازه طول اشیای بدست آورد . اهداف رفتاری: انتظار می رود شاگردان بعد از پایان این درس بتوانند: 1-با در دست داشتن نوارهای کاغذی اندازه طول اشیاء مختلف را بدست آورد. اهداف دانش آموزان با اعداد یک تا 111 آشنا هستند . دانش آموزان مفهوم دسته بندی را می دانند. رفتار ورودی از دانش آموزان می خواهیم اعداد بین 01 تا 59 را بخوانند . از دانش آموزان می خواهیم اشکال مثل هم را دسته بندی کنند. ارزشیابی تشخیصی کتاب ریاضی دوم ابتدایی – ماژیک – تصاویر آموزشی – مهره های رنگی – تابلو رسانه های آموزشی تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ – مشارکتی – بحث گروهی روش های یاددهی – یادگیری به صورت گروه بندی تصادفی مدل چینش کلاس زمان فعالیت های دانش آموزان فعالیت های معلم عنوان زمان 5 دقیقه با نام خدا بعد احوالپرسی و حضور و غیاب از دانش آموزان و پرسیدن دلیل غیبت دانش آموزان و پرسش از درس قبل و نیز گروه بندی، درس را شروع می کنیم. برای ایجاد انگیزه چند مهره رنگی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه 23دقیقه معلم: بچه ها به هر کدام از شما یک نوار کاغذی و یک نی می دهم . از شما می خواهم هر کسی نوار کاغذی خودش را به هر چند قسمت مساوی که می خواهد تقسیم کند و سپس اندازه طول نی را اندازه گیری کند . شاگردان: دستور کار را اجرا می کنند و عددهای مختلفی را برای اندازه نی می گویند . معلم: عددها را روی تخته سیاه می نویسد. بچه ها با اینکه نی های شما مثل هم است پس چرا عددهای مختلفی بدست می آید . شاگردان: )بعد از مشورت و راهنمایی(چون اندازه قسمت های ارائه درس نوارهای کاغذی همه مثل هم نیست . معلم: ضمن تائید ، بچه ها برای اینکه اندازه طول نی همه یکسان بدست آید باید انوار کاغذی را همه بطور یکسان تقسیم بندی نمائید . برای این منظور من یک نوار کاغذی دیگ یکی از شما می دهم از شما می خواهم آن را به 11 قسمت مساوی تقسیم نمائید . شاگردان: دستور کار را اجرا می نمایند . معلم: حالا با نوار کاغذی ده قسمتی اندازه نی را بدست آورید و بگوئید چند قسمت شده . شاگردان: تقریبا همه عددهای یکسانی را می گویند. 5 دقیقه از دانش آموزان می خواهیم تمرین ها و مسئله های تعیین شده را انجام دهند. تعیین تکلیف