دانلود طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان درس تقارن
طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان درس تقارن
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 15
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
نام کتاب درسی: ریاضی مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی موضوع درس: درس 51 تقارن تهیه کننده: مدت جلسه: 03 دقیقه نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ: هدف کلی: آشنایی شاگردان با تقارن 4 قسمتی اهداف جزئی: انتظار می رود شاگردان بعد از تدریس این درس بدانند که: 1-اگر دوخط تقارن به صورت عمودی و افقی بر روی یک شکل رسم گردد دو نیمه بالا و پائین نسبت محور افقی و دو نیمه چپ و راست نسبت به محور عمودی کاملا قرینه هم هستند. 2- خواندن ساعت 11 دقیقه را با نام دیگری بنام ربع نیز میخوانیم . اهداف رفتاری: انتظار میرود شاگردان بعد از پایان این درس بتوانند: 1-خط تقارن 4 قسمتی اشکال را رسم کنند. 2- ساعت را با ربع بخوانند. اهداف دانش آموزان با اعداد یک تا 111 آشنا هستند. دانش آموزان مفهوم دسته بندی را می دانند. رفتار ورودی از دانش آموزان می خواهیم اعداد بین 01 تا 01 را بخوانند. از دانش آموزان می خواهیم اشکال مثل هم را دسته بندی کنند. ارزشیابی تشخیصی کتاب ریاضی دوم ابتدایی – ماژیک – تصاویر آموزشی – مهره های رنگی – تابلو رسانه های آموزشی تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ – مشارکتی – بحث گروهی روش های یاددهی – یادگیری به صورت گروه بندی تصادفی مدل چینش کلاس زمان فعالیت های دانش آموزان فعالیت های معلم عنوان زمان 1 دقیقه با نام خدا بعد احوالپرسی و حضور و غیاب از دانش آموزان و پرسیدن دلیل غیبت دانش آموزان و پرسش از درس قبل و نیز گروه بندی، درس را شروع می کنیم. برای ایجاد انگیزه چند مهره رنگی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم. فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه 23دقیقه معلم: بچه ها این جلسه نیز میخواهیم درباره تقارن صحبت کنیم به همین خاطر به هر گروه )به هر نفر( یک شکل میدهیم .از شما میخواهم بعد از دریافت شکل یک خط تقارن افقی برای شکل رسم کنید .)توضیح خط تقارن( شاگردان: دستور کار را اجرا میکنند . معلم: کدام قسمت های شکل مثل هم هستند؟ شاگردان: قسمت بالا و پائین معلم: حالا یک خط تقارن دیگر رسم کنید که بهصورت عمودی باشد .)توضیح خط تقارن عمودی( شاگردان: دستور کار را اجرا میکنند . ارائه درس معلم: حالا شکل به چند قسمت تقسیم شد؟ شاگردان: به 4 قسمت معلم: با مشورت هم بگویید کدام قسمتهای شکل مثل هم هستند؟ شاگردان: دو قسمت سمت راست و چپ شکل، دو قسمت بالا و پائین شکل معلم: حالا شکل های دیگری در اختیار شما قرار میدهم آنها را با رسم دو خط تقارن به چهار قسمت تبدیل کنید . شاگردان: دستور کار را اجرا میکنند . معلم: یک ساعت آموزشی که1:11 ¢نشان میدهد را به شاگردان نشان میدهد و از آنها میخواهد که آن را بخوانند . شاگردان: پنج و پانزده دقیقه . معلم: بچه ها هرگاه ساعتی 11 دقیقه را نشان میدهد میتوان به جای 11 دقیقه از کلمه ربع استفاده کرد و ساعت را خواند .با توضیح ساعت میشود پنج و ربع . حالا شما ساعت هایی را که تنظیم میکنم را بخوانید معلم: 11:1 شاگردان: سه و ربع معلم: 11:1 شاگردان: هفت و ربع معلم: با ارائه توضیحات تکمیلی مثل ربع یا اینکه یک چهارم ساعت رنگی شده بحث را کامل میکند. 1 دقیقه از دانش آموزان می خواهیم تمرین ها و مسئله ها ی تعیین شده را انجام دهند. تعیین تکلیف