دانلود طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان درس نمودار ستونی
طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان درس نمودار ستونی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 15
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
نام کتاب درسی: ریاضی مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی موضوع درس: درس 63 نمودار ستونی تهیه کننده: مدت جلسه: 63 دقیقه نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ: هدف کلی: آشنایی شاگردان با انواع نمودار ستونی اهداف جزئی: انتظار می رود شاگردان بعد از تدریس این درس بدانند که: 1-برای بررسی اطلاعات بدست آمده از سرشماری از نمودار استفاده می کنند. یکی از انواع نمودارها ،نمودار ستونی است. نمودار ستونی از دو محور افقی و عمودی تشکیل شده است. نمودار ستونی باعث ساده تر شدن مقایسه می شود. نمودار ستونی کمترین و بیشترین را به راحتی نشان می دهد. قبل از رسم نمودار باید جدول داده ها )اطلاعات( را رسم کنیم . اهداف رفتاری: انتظار می رود شاگردان بعد از پایان این درس بتوانند: 1-توضیح دهند از نمودار به چه منظوری استفاده می کنند. توضیح دهند نمودار انواع مختلف دارد که یکی از آنها نمودار ستونی است. نمودار ستونی را رسم کنند. علم مقایسه را بر روی نمودار ستونی انجام دهند. جدول داده های نمودار را رسم کنند. اهداف دانش آموزان با اعداد یک تا 111 آشنا هستند. دانش آموزان مفهوم دسته بندی را می دانند. رفتار ورودی از دانش آموزان می خواهیم اعداد بین 01 تا 55 را بخوانند. از دانش آموزان می خواهیم اشکال مثل هم را دسته بندی کنند. ارزشیابی تشخیصی کتاب ریاضی دوم ابتدایی – ماژیک – تصاویر آموزشی – مهره های رنگی – تابلو رسانه های آموزشی تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ – مشارکتی – بحث گروهی روش های یاددهی – یادگیری به صورت گروه بندی تصادفی مدل چینش کلاس زمان فعالیت های دانش آموزان فعالیت های معلم عنوان زمان 5 دقیقه با نام خدا بعد احوالپرسی و حضور و غیاب از دانش آموزان و پرسیدن دلیل غیبت دانش آموزان و پرسش از درس قبل و نیز گروه بندی، درس را شروع می کنیم. برای ایجاد انگیزه چند مهره رنگی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم. فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه ابتدا معلم تعدادی چینه در 3 رنگ آماده می کند و بعد 5 مداد قرمز 4 مداد زرد و 3 مداد آبی همرنگ با چینه ها را روی 21دقیقه میز می گذارد .از 2 دانش آموز می خواهد که جلوی کلاس بیایند سپس مداد ها را در کیسه ای می گذارد .از یکی از دانش آموزان می خواهد که بدون نگاه کردن یک ارائه درس 03دقیقه مداد در آورد . دانش آموز دیگر یک چینه مرنگ با آن مداد را روی میز می گذارد ای مداد دوباره داخل کیسه قرار داده می شود و آزمایش ده بار تکرار می شود و چینه ها روی هم قرار می گیرند. سپس معلم چند سوال مطرح می کند . تعداد کدام رنگ از چینه ها بیشتر است؟ چرا؟ تعداد چینه های قرمز و زرد چندتاست؟ تعداد چینه های زرد بیشتر است یا چینه های آبی؟ بعد دانش آموزان صفحه ی کتاب را حل می کنند. در تمرین 2 این صفحه دانش آموزان نمودار ستونی را برای فرایند درس خواندن خود در روز های هفته کامل کرده و با توجه به این نمودار، زمان درس خواندن خود را در روز ای مختلف مقایسه می کنند . آن ها می توانند با تحلیل اطلاعات و با مشورت با بزرگ تر هابرنامه ریزی خود را بهبود بخشند. 5 دقیقه از دانش آموزان می خواهیم تمرین ها و مسئله های تعیین شده را انجام دهند. تعیین تکلیف