دانلود طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان درس واحد سانتی متر
طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان درس واحد سانتی متر
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 15
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
نام کتاب درسی: ریاضی مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی موضوع درس: درس 42 واحد سانتی متر تهیه کننده: مدت جلسه: 03 دقیقه نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ: اهدف کلی: آشنایی شاگردان با واحد اندازه گیری سانتی متر اهداف جزئی: انتظار می رود شاگردان بعد از تدریس این درس بدانند که: 1-یکی از واحد های اندازه گیری طول سانتی متر است. خط کشی که استفاده می کنند واحدش سانتی متر است. به فاصله و عددی که بر روی خط کش است یک سانتی متر می گویند. برای استفاده از خط کش برای اندازه گیری طول یا چیزی باید نقطه صفر خط کش را در ابتدای آن چیز قرار داد و عددی را که در انتهای آن چیز قرار می گیرد را خواند. به هر قسمت از خط کش یک واحد گفته می شود.)به فاصله دو عدد روی خط کش(پ اهداف رفتاری : انتظار می رود شاگردان بعد از پایان این درس بتوانند: 1-سانتی متر را معرفی کنند. واحد اندازه گیری خط کش را بگویند. مفهوم یک سانتی متر را بر روی خط کش نشان دهند. اندازه یک خط را با خط کش به طور درست اندازه گیری نمایند. مفهوم واحد را توضیح دهند. اهداف دانش آموزان با اعداد یک تا 111 آشنا هستند. دانش آموزان مفهوم دسته بندی را می دانند. رفتار ورودی از دانش آموزان می خواهیم اعداد بین 01 تا 55 را بخوانند. از دانش آموزان می خواهیم اشکال مثل هم را دسته بندی کنند. ارزشیابی تشخیصی کتاب ریاضی دوم ابتدایی – ماژیک – تصاویر آموزشی – مهره های رنگی – تابلو رسانه های آموزشی تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ – مشارکتی – بحث گروهی روش های یاددهی – یادگیری به صورت گروه بندی تصادفی مدل چینش کلاس زمان فعالیت های دانش آموزان فعالیت های معلم عنوان زمان 5 دقیقه با نام خدا بعد احوالپرسی و حضور و غیاب از دانش آموزان و پرسیدن دلیل غیبت دانش آموزان و پرسش از درس قبل و نیز گروه بندی، درس را شروع می کنیم. برای ایجاد انگیزه چند مهره رنگی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم. فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه معلم : بچه ها در درس قبل متوجه شدید که برای آنکه اندازه طول یک چیزی یکسان بدست آید باید از واحد اندازه گیری 21دقیقه ثابت استفاده کرد . بچه ها ، امروزه یکی از واحدهای اندازه گیری در اکثر کشورها نیز وجود دارد و همه با آن اندازه 43دقیقه گیری می کنند سانتی متر است. خط کشی که شما دارید بر اساس سانتی متر است. حالا شما عدد صفر را بر روی خط کش نشان دهید . شاگردان: دستور کار را اجرا می کنند . معلم: حالا فاصله آن را با عدد یک مشخص کنید . شاگردان: دستور کار را اجرا می کنند . معلم: بچه ها ، به این فاصله ای که معین کردید یک سانتی متر می گویند .معلم : بچه ها ، اگر بخواهیم اندازه خطی را با خط کش اندازه گیری کنیم باید صفر خط را در ابتدای خط قرار دهید و عددی را که در آخر خط قرار دارد را از روی خط کش بخوانیم . حالا شما با خط کش اندازه خط های راست صفحه 038 را اندازه گیری کنید . شاگردان: دستور کار را اجرا می کنند . معلم: بچه ها ، به یک سانتی متری که مشخص کردید ) یک واحد( هم می گویند . تکرار کنید . شاگردان: یک واحد ، یک واحد معلم: معلم با توضیحات لازم درس را پایان می دهد. ارائه درس 5 دقیقه از دانش آموزان می خواهیم تمرین ها و مسئله های تعیین شده را انجام دهند. تعیین تکلیف