طرح درس تمامی دروس · سپتامبر 6, 2024 0

طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس از گذشته تا آینده

دانلود طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس از گذشته تا آینده

طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس از گذشته تا آینده

طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس از گذشته تا آینده

فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 16
قیمت: 14000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

نام کتاب درسی: علوم مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی موضوع: درس 41 از گذشته تا آینده تهیه کننده: مدت جلسه: 14 دقیقه نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ: هدف کلی: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با تاثیرات فناوری در زندگی انسان ها آشنا شوند. اهداف رفتاری: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس: 4-با روش های نگهداری مواد غذایی آشنا شوند )دانش( مسیر تغییر و تکامل نگه داری مواد غذایی را در طول تاریخ بدانند .)درک و فهم( آنچه را که در مورد فناوری روش های نگه داری مواد غذایی فرا گرفته اند به سایر فناوری های مورد استفاده در زندگی تعمیم دهند. )کاربرد( اهداف دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند. رفتار ورودی سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم. ارزشیابی تشخیصی کتاب علوم سوم ابتدایی – فیلم آموزشی – ماده غذایی یخ زده – ماهی دودی – مواد غذایی نمک سود شده – مواد غذایی خشک شده – کنسرو و… رسانه های آموزشی پرسش و پاسخ و مصاحبه و بحث گروهی روش های یاددهی – یادگیری به صورت ردیفی – گروهی مدل چینش کلاس زمان فعالیت های دانش آموزان فعالیت های معلم عنوان زمان 4 دقیقه شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم. فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه 34دقیقه برای آموزش صفحه عنوانی ابتدا می توانیم یک میوه یا صیفی تازه مانند کیوی – آلبالو – یا هویج را به دانش آموزان نشان دهیم و از آنها بپرسیم. به نظر شما اگر من بخواهم این میوه یا … را چند روز نگه دارم باید آن را چه کار کنم حتما آن ها پاسخ می دهند در یخچال نگهداری کنید سپس آنها را هدایت می کنیم به سوی تهیه مربا یا …. می پرسیم نظر دیگری ندارید. آنها حتما مربا را روی میز شما می بینند و می گویند مربا کنید یا شور کنید و … سپس از آنها بخواهیم گوشت را چند وقت مثلا یک هفته یا یک ماه نگه داریم آیا می توانیم در هوای آزاد آن را نگهداری ارائه درس کنیم پاسخ می دهند خیر. پس چه کار کنیم؟ می گویند در فریزر نگهداری کنیم. با پرسش و پاسخ روش های نگهداری مواد غذایی را به آنها آموزش می دهیم. به تعداد هر گروه مقداری از لوازم بالا را تهیه می کنیم. سپس به آنها یاد می دهیم چگونه خیارشور تهیه کنند .خیارشورها را در گوشه خنکی از کلاس نگهداری می کنیم و بعد از چند روز به دانش آموزانمان می دهیم تا بخورند و به این ترتیب آنها می فهمند که شور کردن یکی از راه های نگهداری مواد غذایی است. همچنین زمانی که خیار شور تهیه می کنیم می توانیم در کنار خیارشور کمی ترشی نیز درست کنیم و دانش آموزان با این دو روش آشنا می شوند. می توانند به نگهداری پنیر در آب نمک یا خیس کردن برنج و یا شور کردن لوبیا و نخود فرنگی و .. نیز اشاراه کنند. ارزشیابی: چند مورد از روش های نگه داری مواد غذایی را نام ببرند. 4 دقیقه گزارشی درباره تغییرات فناوری یک نمونه نگهداری مواد غذایی تهیه کنند. تعیین تکلیف

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پرسشنامه

دانلود طرح درس روزانه

طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس از گذشته تا آینده