دانلود طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس ویژگی و کاربرد آیینه ها
طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس ویژگی و کاربرد آیینه ها
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 5
حجم فایل: 14
قیمت: 22000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 5 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
طرح درس تعداد: زمان: 52 دقیقه هدف کلی : آشنایی با انواع آینها و کاربرد آنها اهداف جزیی: 1- انواع آینه ها را نام ببرید. دانستنی ها← 5- پس از تشکیل تصویر در آینه ها مشاهدتش را توضیح دهید. 3- کاربرد هر یک از این آینه ها را در زندگی روز مره شرح دهید. 1- آینه ها رابا علاقه مشاهده می کند و در پاسخ به سوالات کنجکاو است. نگرش ← 5- در نگهداری آینه ها در مصارف بعدی دقت لازم را دارد. 3- در هنگام عملیات بسیار فعال و مشتاقانه عمل می کند. 1- با آینه های مختلف تصویر را تشکیل داده و دقیق مشاهده می کند و با یکدیگر مقایسه می کند. مهارت← 5- در باره ی کاربرد هریک از آینه ها در زندگی روزمره با اعضا ی گروه بحث می کند و مثال می زند و اطلاعات لازم را جمع آوری می کند. 3- در هنگام آزمایش و در امر مشاهده و لمس کردن دقیق عمل می کند. روش تدریس: مکاشفه ای – گروهی – مشاهده ای وسایل مورد نیاز: آینه های تخت- فرورفته- برآمده- برگه ی فعالیت- کتاب درسی- خودکار سلام واحوالپرسی- حضور و غیاب- – دقت در رفتار دانش آموزان ارزشیابی تشخیصی: بچه ها تمام شما آینه ها را خوب دیده اید و لمس کرده اید سعی کنید به سوالی که مطرح می کنم فکر کنید و پاسخ دهید. چه زمانی از آینه ها استفاده می کنید؟ دانش آموزان :پس از کمی فکر کردن پاسخ می دهند، زمانی را که نمی توانیم چیزی را به طور مستقیم ببینیم از آینه استفاده می کنیم.مثل دیدن خودمان- داخل ماشین وقتی نشسته ایم پشت سر خود را باآینه می بینیم. ایجاد انگیزه:آینه هایی که از قبل تهیه کردیم روی میز قرار می دهیم و با سوالی در ارزشیابی مطرح کرده ایم ایجاد انگیزه جهت ارائه درس جدید ایجاد می شود. گام اول :بچه ها را به سه گروه چها نفره تقسیم می کنیم و به آنها ازهر نوع آینه به تعداد نیاز می دهیم و یک برگه فعالیت نیز در اختیار آنها قرار می دهیم.) زمان: 7 دقیقه( معلم:بچه ها خوب روی میز خود را نگاه کنید لطف کنید برگه فعالیت را در اختیار یک نفر از گروه قرار دهید و به آینه ها خوب توجه کنید، لمس کنید و با دقت مشاهدات خود را در برگه فعالیت یادداشت کنید. گام دوم:معلم، بچه ها وقت تمام شده است لطف کنید سکوت را رعایت کنید و از هر گروه یک نفر برگه فعالیت را بردارد و در پای تخته مشاهدات خود را یادداشت کند.) زمان: 2دقیقه( بچه ها: هر گروه یک نفر مشاهدات و نتیجه گیری گروه را پای تخته یا دداشت می کند. گزارش ها:دانش آموزان آینه ها را از نظر شکل ظاهر آنها را به سه دسته تقسیم بندی کرده اند. 1- آینه های تخت 5- آینه های فرورفته 3- آینه های بر آمده گام سوم: معلم:بسیار عالی حالا بچه ها به گروه ها برگردید و دوباره سعی کنید این دفعه تصویر خود یا دوستانتان را در آینه مشاهده کنید و در برگه فعالیت یادداشت کنید. دانش آموزان:دوباره بچه ها مشغول مشاهده و آزمایش می شوند و مشاهدات را این گونه ثبت می کنند. گروه اول تا گروه سوم ← آینه های صاف ) تخت(تصویر را به همان اندازه واقعی که است نشان می دهند. معلم:آفرین بچه ها شما درست حدس زده اید پس کتاب ها را باز کنیم و ببینیم این آینه ها کجا مورد استاده قرار می گیرند. گام چهارم← باز گشت به کتاب متن درس توسط یکی از بچه ها خوانده می شود و توسط معلم توضیح داده می شود و به سوالاتی که مطرح شده در باره ی مصارف آینه ها با پاسخ هایی که دانش آموزان می دهند کامل می کنیم. آینه های تخت ←در منازل و آرایشگاها آینه های برآمده ←در ماشین آینه های فرورفته ← در دندان پزشکی ها گام پنجم ← جمع بندی مطالب ، ارزشیابی تکمیلی ← پرسش سوالاتی از قبیل ←1- انواع آینه ها را نام ببرید 5- نحوه تشکیل تصویر در آینه ها را نام ببرید . 3- نحوه ی کاربرد آینه ها را در مکانهای مختلف توضیح دهید و …. اگر پاسخ ها نادرست بود دوباره توضیح داده می شود تا از یادگیری مطالب درسی مطمئن شویم. دارد. منظور ← سر پیچ جاده ها- در چراغ اتومبیل- شب خوابها و…. تکمیل چک لیست: گروه3 گروه5 گروه1 اهداف رفتاری 1- انواع آینه ها رانام ببرید؟ 5- نحوه ی تشکیل تصویر در هر آینه را توضیح دهید؟ کاربرد آینه ها در زندگی روزمره را بنویسید؟ آینه های فرورفته را در جاهای دیگر نحوه استفاده را مثل بزنید؟ نمره