دانلود طرح درس روزانه قرآن دوم ابتدایی درس سوره فلق
طرح درس روزانه قرآن دوم ابتدایی درس سوره فلق
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 19
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
نام کتاب درسی: قرآن مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی موضوع درس: سوره فلق / تنوین ها تهیه کننده: مدت جلسه: 54 دقیقه نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ: هدف کلی : آشنایی با تلاوت سوره فلق هدفهای جزئی: ازفراگیران انتظارمی رود درپایان تدریس: 1-آشنایی با سوره فلق و حفظ کردن آن آشنایی با پیام قرآنی در مورد نعمت های خدا علاقه به خواندن زیبا و آهنگین سوره فلق توانایی خواندن کلمات و عبارات قرآنی دارای تنوین کسره هدفهای رفتاری : ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس: 1-مفهوم پیام قرآنی را بیان کنند .) درک و فهم( با گوش کردن به قرائت آیات و نگاه کردن به عبارات سوره فلق را به صورت ساده یا آهنگین بخوانند. )واکنش( برای یاد گیری وشنیدن سوره فلق علاقه نشان دهند .)عاطفی( در تصویر شعر هر چیزی را می بیند بیان کند )دانشی( به صورت دسته جمعی همراه با دوستانش سوره فلق را بخوانند .)واکنش( اهداف 6- به خواندن سوره فلق در خانه علاقه نشان دهند)عاطفی( 1-دانش آموزان با علامت )ــــََــ( در فارسی آشنا هستند. 2- در کلاس اول سوره فلق را یاد گرفته اند. رفتار ورودی 1-چه کسی می تواند سوره فلق را از حفظ بخواند؟ حسود کیست؟ آیا خدا حسودان را دوست دارد؟ آیا حسادت کار خوبی است؟ ارزشیابی تشخیصی کتاب قرآن – وایت برد – ماژیک – کتاب گویا رسانه های آموزشی تلفیقی از روش های پرسش پاسخ – بحث گروهی – قصه گویی روش های یاددهی – یادگیری به صورت ردیفی – گروهی مدل چینش کلاس زمان فعالیت های دانش آموزان فعالیت های معلم عنوان زمان 5 دقیقه با گشاده رویی و لبخند وارد کلاس می شوم بعد از سلام و احوالپرسی وحضور و غیاب و رسیدگی به تکالیف جلسه ی قبل و ارزشیابی درس قبلی ، با ذکر نام و یاری خداوند مهربان درس جدید را شروع می کنم. فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه برای ایجاد انگیزه علامت ) ــِ ( را بروی تخته می نویسم به صورت بعد از بچه ها می پرسم این علامت که یادتونه ؟ آ فرین )ــِ ( حالا می خواهم براتون یه قصه تعریف کنم خوب گوش کنید .بچه ها یک روز این علامت )ــِ ( ما خیلی دلش گرفته بود بقیه دوستاش اومدند گفتند 55دقیقه چی شده ؟ اونم گفت دلم برای برادر دوقلوم تنگ شده دوست دارم ببینمش بچه ها دوستاش که دیدند خیلی ناراحته همگی جمع شدن برادر دوقلوشو پیدا کردند اونم اومد کنار برادرش وایساد )ــِ( بچه ها این ها این ها خیلی شیطون وشلوغ بودند دوستاشون گفتن اگه این ها بخواهم با هم دیگه بازی کنند وکنار هم باشند صداشون چی میشه؟ گفتند با هم دیگه یه چاره ای بکنیم فکر کردند بچه های حرف نون اومد گفت که باید اسم منم کنارتون باشه یعنی )ـــِ داداش دوقلوئه( بیاد روی خط بشینه منم کنارش بشینم آقای ساکن هم بالای سرم بشینه حالا منم حضور دارم دیگه میشیم چی ؟ )ـــِ ن ( حالا برادر ها کنار هم بشینن میشن )ــِ( به اسم من ولی به شکل شما حالا با هم میگن )ــِ ( بعد رو تک تک الفبا تمرین می کنیم سپس لوحه را نصب می کنم و من از روی لوحه می خوانم همگی تکرار می کنند بعد به صورت انفرادی خوانده می شود . بعد از اینکه با تمرین یاد گرفتند لوحه سوره فلق را روی تابلو نصب می کنم بعد داستان آن را )داستان حضرت یوسف وحسادت برادرانش به او( تعریف می کنم بعد سوالاتی را می پرسم که آیا حسادت کار خوبی است؟ به نظرتان خدا حسودان را دوست دارد؟و …بعد از بحث و گفت و گو سوره فلق را از نوار آموزشی پخش می کنم بعد با اشاره خودم به صورت دسته جمعی می خوانیم در مرحله ی آخر به صورت فرد خوانی جلسه ی دوم : بعد از فعالیت های مقدماتی لوحه را روی تابلو نصب ارائه درس میکنم ابتدا با اشاره من به صورت دسته جمعی می خوانیم بعد به صورت انفرادی و با اشاره من در آخر از روی کتاب خوانده می شود بعد پیام قرآنی را روی تابلو می نویسم از چند فراگیر می خواهم پیام قرآنی و ترجمه آن را بخوانند بعد دانش آموزان با توجه به تصویر کتاب در گروه ها بحث و گفت و گو می کنند ونتیجه را میگویند . جلسه سوم : برای ایجاد انگیزه علامت )ـــَ ( را روی تابلو می نویسم و داستان آن را طبق داستان علامت )ــِ ( تعریف می کنم بعد لوحه درس نصب می کنم تا دانش آموزان چگونگی خواندن این تنوین را تمرین کنند . جلسه چهارم : به صورت جلسه های قبل تدریس می شود در آخر برای رفع خستگی و مرور درس یک بازی انجام می دهیم به این صورت که چند نفر از بچه ها را به تعداد آیات تفکیک شده انتخاب می کنم و آن ها را مثل قطار پشت سرهم ردیف می کنم.نفر اول راننده ی قطار می شود نفر بعدی می شود واگن )بسم الله( و نفرات بعدی واگن یک آیه از سوره می شوند . من هم گوشه ای از کلاس می ایستم ونقش تونل را بازی می کنم بعد از بچه ها می خواهم آرام آرام بیایند و وارد تونل بشوند کودک اول به محض ورود می گوید سوره فلق دومی : بسم الله ا…… نفر سوم یک آیه می خواند به همین ترتیب واژه ها ی بعدی بعد از جمع بندی و ارزشیابی جلسه ی درس را با یک صلوات تمام می کنیم. 5 دقیقه لوحه ها را برای خانواده بخوانند. تعیین تکلیف