دانلود طرح درس روزانه قرآن دوم ابتدایی درس سوره حمد
طرح درس روزانه قرآن دوم ابتدایی درس سوره حمد
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 19
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
نام کتاب درسی: قرآن مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی موضوع درس: سوره حمد / ک تهیه کننده: مدت جلسه: 54 دقیقه نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ: هدف کلی : آشنایی با تلاوت سوره حمد هدفهای جزئی: ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس: 1-آشنایی با سوره حمد و حفظ کردن آن آشنایی با پیام قرآنی در مورد نیکو کاران علاقه به خواندن زیبا و آهنگین سوره حمد 5- توانایی خواندن کلمات و عبارات قرآنی دارای حرف) ک( هدفهای رفتاری : ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس: 1-مفهوم پیام قرآنی را بیان کنند .)درک و فهم( با گوش کردن به قرائت آیات و نگاه کردن به عبارات سوره حمد را به صورت ساده یا آهنگین بخوانند. )واکنش( برای یاد گیری وشنیدن سوره حمد علاقه نشان دهند .)عاطفی( مثال هایی ازکلماتی که حروف ک دارند بزنند .)درک و فهم( به صورت دسته جمعی همراه با دوستانش سوره را بخواند .)واکنش( اهداف 6- به خواندن سوره حمد در خانه علاقه نشان دهند. )عاطفی( 1-دانش آموزان با حرف )ک( در فارسی آشنا هستند. 2- سوره حمد را از حفظ می خوانند. رفتار ورودی 1-چه کسی می تواند سوره حمد را بخواند؟ 2- در مورد سوره حمد چه می دانید؟ ارزشیابی تشخیصی کتاب قرآن – وایت برد – ماژیک – لوحه – نوار آموزشی رسانه های آموزشی تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ – بحث گروهی روش های یاددهی – یادگیری به صورت ردیفی – گروهی مدل چینش کلاس زمان فعالیت های دانش آموزان فعالیت های معلم عنوان زمان 5 دقیقه بعد از ورود به کلاس و سلام و احوالپرسی و ذکر یاد و نام خدای مهربان و رسیدگی به تکالیف جلسه ی قبل واطمینان از اینکه درس جلسه ی قبل را خوب یاد گرفته اند . درس جدید را شروع می کنم. فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه برای ایجاد انگیزه دوتا حرف )کاف( روی تابلو می نویسم یکی به صورت فارسی و یکی هم به صورت کاف قرآن وآنها را تبدیل به نقاشی زیبا می کنم تا توجه دانش آموزان جلب شود بعد لوحه سوره ی حمد را قسمت دیگر تابلو نصب می کنم ابتدا از فایل صوتی پخش می کنم و با اشاره من می خوانند سپس از همه فراگیران می خواهم به 55دقیقه صورت دسته جمعی بخوانند بعد به صورت انفرادی از روی کتاب خوانده می شود. برای آموزش حرف کاف در قرآن از دانش آموزان می خواهم حرف )ک( را که در تخته نوشتم بخوانند بعد حرف ) لــًًـ( را که رو بروی آن نوشتم می گویم در کلمات قرآنی حرف )ک( به صورت ) لـًًـ ( نوشته می شود سپس از دانش آموزان می پرسم )لـً ( چه صدایی دارد؟ پاسخ می دهند )لـً ( بعد این شکل را با حرکات کوتاه ) ــَ ، ــُ ، ـــِ ( می نویسم و از آن ها می خواهم کلمات را بخوانند .مسابقه این سوره به این شکل هست که فراگیران به صورت گروهی مسابقه می دهند دو گروه را انتخاب می کنم اعضای هر گروه تک به تک سوره ی حمد را می خوانند هر گروهی که بیشتر از سه بار کلمه ای را اشتباه بخواند سوخته است و گروه بعدی برنده مسابقه خواهد شد . جلسه ی دوم : شروع با یاد و نام خدا و ارزشیابی از سوره حمد، با یک شعر قرآنی )معنی سوره حمد( آغاز می کنم بعد لوحه را روی تابلو نصب می کنم و با اشاره من دسته جمعی می خوانند بعد انفرادی از روی کتاب . جلسه سوم : بعد از فعالیت های مقدماتی برای تدریس پیام قرآنی ابتدا یک داستان تعریف می کنم مثال) کمک مریم کوچولو به یک پیرزن برای آوردن کیسه ی میوه هایش به خانه( بعد پیام قرآنی را روی تابلو می نویسم کمی از نیکو کاری صحبت می کنم و از چند فراگیر می ارائه درس خواهم پیام قرآنی و ترجمه آن را بخوانند و با توجه به تصاویر بحث و گفت و گو کنند ونتیجه را بگویند. در آخر از فراگیران می خواهم اگر کار خوب انجام دادند برای دانش آموزان تعریف کنند. بعد لوحه را نصب می کنم بعد از پخش فایل صوتی و اشاره من برای خواندن ، با همکاری یکدیگر لوحه را می خوانند . جلسه چهارم : بعد از انجام فعالیت های مقدماتی درس را با یک دعای کلاسی شروع می کنم لوحه را روی تابلو نصب می کنم قبل از خواندن دوباره حروف ناخوانا را یاد آوری می کنم و می گویم که حرکت قبل از حروف ناخوانا با فلش به علامت حرف خوانای بعد از آن متصل می شود. بعد لوحه را با اشاره من به طور دسته جمعی می خوانیم اگر لازم بود چندین بار تکرار می کنم تا بهتر یاد بگیرند سپس به صورت فردی یک بار از روی لوحه با اشاره من ویکبار هم از روی کتاب می خوانند.بعد از اینکه اکثریت دانش آموزان به خوبی یاد گرفتند یک شعر ریتمیک را براشون می خوانم تا جواب دهندو جو کلاس شادتر شود )اونی که از همه باهوش تره منم منم اونی که از همه باحال تره منم منم اونی که از همه زرنگ تره منم منم و….( برای انجام یک مسابقه و مرور لوحه مربوط به جلسه قبل واین جلسه 6 آیه را روی تابلو می نویسم و چند بار خواندن آن ها را با بچه ها تمرین می کنم نفر شروع کننده یکی از آیات 1تا 6 را از نفر دیگر می پرسد اگر درست خواند به مرحله ی بعدی می رود و هم چنین خودش باید از نفر بعدی سوال کند اگر غلط گفت حذف می شود . وهمین طور ادامه می یابد تا کسی که همه را بدون غلط بخواند و برنده اعلام می شود.درس را جمع بندی می کنم خلاصه را می گویم از بچه ها می خواهم بگویند از درس جدید چه یاد گرفتند ارزشیابی پایانی هم با همان مسابقه ها مورد سنجش قرار می گیرد. 5 دقیقه از روی لوحه ها یک بار برای خانوادت بخوان. تعیین تکلیف