دانلود طرح درس روزانه قرآن دوم ابتدایی درس سوره توحید
طرح درس روزانه قرآن دوم ابتدایی درس سوره توحید
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 17
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
نام کتاب درسی: قرآن مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی موضوع درس: سوره توحید / ـه و ـه ی تهیه کننده: مدت جلسه: 54 دقیقه نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ: هدف کلی : آشنایی با تلاوت سوره توحید هدفهای جزئی: ازفراگیران انتظارمی رود درپایان تدریس: 1-آشنایی با قرائت سوره توحید و حفظ کردن آن آشنایی با پیام قرآنی در مورد یاد نماز علاقه به خواندن زیبا و آهنگین سوره توحید توانایی خواندن کلمات و عبارات قرآنی دارای واو ویاء کوچک آشنایی با معنای کلمه «ذکر» هدفهای رفتاری : ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس: 1-مفهوم پیام قرآنی را بیان کنند .)درک و فهم( 2-میزان علاقه خود را بعد از تلاوت سوره توحید در یک جمله بنویسند. از روی لوحه کلمات را بخوانند. )واکنشی( برای یاد گیری وشنیدن سوره توحید علاقه نشان دهند .)عاطفی( جهت قرائت صحیح آیات قرآنی تلاش می کند.) مهارتی( اهداف به صورت دسته جمعی همراه با دوستانش سوره توحید را بخوانند .)واکنش( به خواندن سوره توحید در خانه علاقه نشان دهند )عاطفی( 1-در کلاس اول سوره توحید را یاد گرفته اند. رفتار ورودی 1-چه کسی می تواند سوره توحید را از حفظ بخواند؟ 2- می دانید سوره ی توحید در مورد چیست؟ ارزشیابی تشخیصی کتاب قرآن – وایت برد – ماژیک – لوحه – کتاب گویا رسانه های آموزشی تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ – بحث گروهی – نمایشی روش های یاددهی – یادگیری به صورت ردیفی – گروهی مدل چینش کلاس زمان فعالیت های دانش آموزان فعالیت های معلم عنوان زمان 5 دقیقه با خنده و پر انرژی وارد کلاس می شوم با بچه ها سلام و احوالپرسی کرده و حضور و غیاب می کنم بعد از رسیدگی به تکالیف و ارزشیابی از درس قبل با یاد خدای مهربان تدریس درس جدید را شروع می کنم. فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه برای ایجاد انگیزه و رفع کسالتی و جوی شاد با شعری که می خوانم کمی ورزش و نرمش می کنیم )همگی چرخ بزنید بعد از اون کف بزنید، دستا رو مچ ها ، موچ ها به چرخش ، آخیش آخیش خستگی در رفت و … ( بعد لوحه را روی تابلو نصب می کنم بعد با اشاره من و با 55دقیقه کتاب گویابه صورت دسته جمعی و انفرادی خوانده می شود وقتی در آخرین آیه به کلمه ی « لهو» می رسم از دانش آموزان می پرسم به نظر شما این کلمه چگونه خوانده می شود؟ بعد از اینکه هر کدام نظراتشان را گفتند برای آموزش این نماد جدید ، شکل صدای «آ» به این صورت می نویسم آــ اــ ا و می پرسم آیا صدایش تغییر کرد ؟ بعد ازپاسخ گویی این دوشکل را نیز زیر آن می نویسم او و از دانش آموزان می خواهم این دوشکل را نیز بخوانند. با اشاره به «و» دوم می گویم که این شکل هم مانند «ا» کوچک میشود ولی صدایش تغییر نمی کند بعد نمادهای جدید کتاب را روی تابلو می نویسم واز دانش آموزان می خواهم بخوانند )ـه و ـه ی ه و ه ی( بعد از آموزش شعر سوره ی توحید را می خوانم ) سوره ی توحید میگه خدا ، خدای یکتاست ، نیازه نداره به کس ، روزی ده بنده هاست، نداره او فرزندی نه مادر دلبندی ، برای او تو عالم نیست همتا و مانندی ، خوب گوش کنید بچه ها پرنده های زیبا همه با هم می خونن خدا خدای یکتا )بعد کمی توضیح می دهم که سوره توحید شناسنامه خداست در آخر لوحه را روی تابلو نصب می کنم و دسته جمعی با اشاره من می خوانیم . جلسه دوم : بعد از انجام فعالیت های مقدماتی و جمع خوانی سوره توحید با یک دعا کلاس را شروع می کنم لوحه را روی تابلو نصب می کنم و از فراگیران می خواهم یک بار صامت خوانی بکنند بعد با اشاره من به صورت انفرادی می خوانند . ارائه درس جلسه سوم : سوره های حمد و توحید را به صورت دسته جمعی می خوانند بعد لوحه را روی تابلو نصب می کنم و دانش آموزان به صورت انفرادی و با اشاره من می خوانند سپس از روی کتاب تمرین می کنند و بعد می خوانند . جلسه چهارم : بایک شعر در مورد نماز کلاس را شروع می کنم پیام قرآنی وترجمه آن توسط چند فراگیر خوانده می شود بعد از گروه ها می خواهم باتوجه به تصویر در گروه ها گفت وگو کنند و نتیجه را بگویند. و اگر خاطره ای از نماز خواندن با خانواده دارند برای بقیه تعریف کنند. بعد از جمع بندی و ارزشیابی جلسه ی درس را با یک صلوات تمام می کنیم. برای پیام قرآنی یک نقاشی بکش. 5 دقیقه تعیین تکلیف