دانلود طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز یازدهم پایه های همزه
طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز یازدهم پایه های همزه
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 16
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
نام کتاب درسی: قرآن مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی موضوع: درس روز یازدهم پایه های همزه تهیه کننده: مدت جلسه: 54 دقیقه نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ: هدف کلی: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با کلماتی که دارای همزه با پایه های«ی» و «و» آشنا شوند. اهداف رفتاری: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس: 1-توانایی خواندن کلمات و عبارات قرآنی درس توانایی خواندن کلماتی که دارای همزه با پایه های «ی» و «و» هستند. علاقه به خواندن روزانه ی قرآن کریم اهداف دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند. رفتار ورودی سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم. ارزشیابی تشخیصی کتاب قرآن آسمانی سوم ابتدایی – لوحه – ضبط صوت – لوحه آموزشی روز یازدهم رسانه های آموزشی پرسش و پاسخ – جمع خوانی – سخنرانی روش های یاددهی – یادگیری به صورت ردیفی – گروهی مدل چینش کلاس زمان فعالیت های دانش آموزان فعالیت های معلم عنوان زمان 4 دقیقه شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم. فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه 34دقیقه روش تدریس و ارزشیابی الف( روش تدریس همزه و پایه های آن مراحل آموزش 1-معلم ترکیب حرف «ع» را با حرکت های مختلف روی تخته می نویسد و از دانش آموزان میخواهد که آن ها را بخوانند. عََـ ِعِـ عُُـ عـا عیـ عی عو آن گاه میگوید: حرف دیگری از حروف الفبا نیز شکل و صدای آن شبیه «ع» است که نام آن همزه است. شما نیز در کلماتی مانند «سوال، قائم، رای» با آن آشنا شده اید .سپس حرف همزه را با حرکت های مختلف ترکیب کند و از دانش آموزان بخواهد که آن ها را بخوانند: ارائه درس ءَ ءِ ءُ ءا ءو ءً ءٍٍا ءٍ ءٌ 2- همزه گاهی روی پایه می آید. این پایه ها عبارت اند از: « ئـ ، ا، و، ئ» 3- معلم همزه ی روی دندانه) ئـ ( را روی تخته بنویسد و جلوی آن نیز همزه ی بدون پایه را بنویسد و بگوید: این دو شکل را بخوانید .ئـ ←ء آن گاه معلم این شکل از همزه را با صداهای مختلف ترکیب کند و از دانش آموزان بخواهد که آنها را بخوانند: ئََـ ئِِـ ئُُـ ئـا ئیـ ئی ئو ئًًـا معلم کلماتی مانند «تالیف» و «مامور» را روی تخته بنویسد و از دانش آموزان بخواهد که آن ها را بخوانند؛ آن گاه همزه ی روی الف «ا» را روی تخته بنویسد و جلوی آن نیز همزه ی بدون پایه را بنویسد و بگوید این دو مانند یکدیگر خوانده میشوند :ا ←ء تذکر :گاهی دانش آموزان این شکل را در وسط کلمه بهصورت «ا» می خوانند؛ مانند «ماٌٌکول» که به اشتباه «ماکول» خوانده میشود یا «اِقْرَ ا» که خوانده میشود «اقْرَ.» با توجه به این که شکل همزه « ا» ساکن است، معلم با حرکت دست از فتحه به سمت عالمت سکون، توجه دانش آموزان را به تلفظ همزه ی ساکن جلب کند. ــَ ا 5- معلم همزه ی روی واو ) و ٰ ( را روی تخته بنویسد و بگوید صدای این شکل همان صدای «ء» است. و ٰ ←ء سپس ترکیبات آن را با حرکات کوتاه بنویسد تا با اشاره ی او دانش آموزان بخوانند. َ وَ وِ وُ آموزش تمرین دوم به روش دروس قبل ج ( آموزش تمرین سوم :معلم از دانش آموزان بخواهد که هرکدام، چند کلمه یا یک سطر از عبارات تمرین دوم را به صورت شمرده و آرام از روی کتاب خود بخوانند 4 دقیقه معلم در پایان درس تذکرمی دهد که همین امروز در خانه تمرین های اول تا سوم این درس را حداقل یک بار برای اعضای خانواده ی خود با صدای بلند بخوانند. تعیین تکلیف