دانلود طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره توحید
طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره توحید
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 19
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
نام کتاب درسی: قرآن مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی موضوع: درس سوره توحید تهیه کننده: مدت جلسه: 54 دقیقه نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ: هدف کلی: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با سوره توحید آشنا شوند. اهداف رفتاری: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس: 1-به شنیدن سوره ی توحید علاقه نشان دهد. )نگرشی( با معنی سوره توحید آشنا شود. )دانستنی( با گوش کردن به قرائت آیات و نگاه کردن به عبارات سوره ی توحید را به صورت ساده یا آهنگین بخواند. )مهارتی( 5- سوره توحید را روخوانی کند. )مهارتی( به صورت دسته جمعی همراه با دوستانش سوره توحید را بخواند .)مهارتی( 6- نسبت به خواندن سوره ی توحید در خانه علاقه نشان دهد. )نگرشی( اهداف دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند. رفتار ورودی سوالاتی از سوره حمد از دانش آموزان می پرسیم. ارزشیابی تشخیصی کتاب قرآن آسمانی سوم ابتدایی – لوحه – ضبط صوت – لوحه های آموزش نماز نوار صوتی آموزش نماز رسانه های آموزشی پرسش و پاسخ – جمع خوانی – سخنرانی روش های یاددهی – یادگیری به صورت ردیفی – گروهی مدل چینش کلاس زمان فعالیت های دانش آموزان فعالیت های معلم عنوان زمان 4 دقیقه شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم. فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه 34دقیقه پس از سالم و احوالپرسی و حضورغیاب و ارزشیابی تشخیصی برای ایجاد انگیزه: گروه بندی دانش آموزان با توجه به نام های مختلف سوره های کوتاه )مثال برای این درس گروه کوثر ، گروه اخلاص ، گروه توحید ، گروه ( جلب توجه دانش آموزان به نام گروه ها و هدایت بحث به سمت نام گروه توحید و در صورت لزوم و توجه به شرایط کلاس گفتن نام دیگر این سوره… صحبت در ارائه درس مورد خاطرات بچه ها و مطرح گردن اینکه کدام یک از آن ها این سوره را می تواند بخواند ؟ کجا چگونه یاد گرفتند ؟ و سوالات دیگر …..معلم برای ایجاد انگیزه از همان اول که بچه ها وارد کلاس می شوند این سوره را از ضبط تابلو هوشمند و یا سیستم صوتی موجود در کلاس پخش کند. نصب لوحه در جایگاه مناسب در کلاس و توجه به دید دانش آموزان در هنگام پخش صدای خواندن قران به خواندن دسته جمعی دانش آموزان توجه کند. دانش آموزانی که شرکت فعال در خواندن دسته جمعی ندارند را تشویق به خواندن کند. نه خیلی بلند تکرار کنند نه خیلی آرام و دانش آموزان حد متوسط تکرار با نوار را یاد بگیرنداول باید به لوحه توجه کنند بعد کتاب ها ی قرآن را باز کنند باز بودن کتاب هم زمان با لوحه باعث حواس پرتی دانش آموزان می شود. بعد از خواندن دسته جمعی کل کلاس معلم می تواند به صورت گروهی از بچه ها بخواهد که بخوانند .مثال گروه کوثر به تنهایی… گروه توحیدتنهایی…. و بقیه گوش دهند.مرحله بعد دعوت از دانش آموز داوطلب و آوردن آن ها کنار لوحه ی قرآنی و خط بردن دانش آموز معلم می تواند انگشت یا دست یا وسیله ی اشاره ای که دارد همراه با دانش آموز بگیرد و کم کم وی را راهنمایی کند.تصحیح خواندن بچه ها به طور غیر مستقیم و اینکه کلمات سوره ی توحید را درست تلفظ کنند.در مراحل بعدی آوردن تک تک دانش آموزانی که معلم احساس می کند باید خوب تمرین کنند.در مرحله ی بعد که معلم می خواهد وارد کتاب شود و دانش آموزان از روی کتاب بخوانند باید دقت کند که کتاب را صحیح باز کرده باشند خوب به آن نگاه کنند. بعد از آن معلم می تواند از دانش آموزان بخواهد که از روی کتاب بخوانند و در کتاب خط ببرند یعنی به صورت کلی نشان دهند )و معلم برای اینکه دانش آموزان خسته نشوند و تکراری نشود خواندن آن ها در بین سوال کردن از لوحه و کتاب دانش آموزان صلوات بفرستند شکلات بخورند دست هم دیگر را بگیرند بالا ببرند دست بزنند و ………جمعیت بالای کلاس نباید این تفکر را در ذهن معلم متداعی کند که فقط زود زود همه بخوانند و تمام شود خواندن سوره .عجله ای در کار نیست با تانی و با کمک بچه ها و با گفتن جملات انرژی بخش مثال واای بچه ها چقدر قشنگه قرآن ما دوستش داریم قران رفیق ماست قران در لا به لای پرسیدن ها و ارزشیابی ها شور و نشاط را فراموش نکند. معمولا بچه در خواندن سوره توحید یک سری اشتباهات دارند مثال قل والله و احد )هو( را نمی گویند. یا لم یلد و لم یولد را یم یلد و یم یولد می گویند . معلم با اجرای تمارین و جلب توجه بچه ها به صحیح خواندن و خوب گوش دادن این اشکالات را رفع کند. معلم از همان جلسه ی اول می تواند استعدادهای قرآنی کلاس خود را کشف کند وبا معرفی دانش آموز به مربی قران و یا اینکه خود معلم برنامه ی ویژه ای برای وی در نظر بگیرد. اجرای مسابقه بین گروه ها مثال معلم عبارت قرانی شماره یک را نشان می دهد این گروه بخواند.عبارت قرانی شماره 2 را نشان می دهد گروه بعدی می خواند و با این کار حواس و تمرکز آن ها را بر می انگیزد.معلم یک عبارت از سوره را می خواند مثال لم یلد و لم یولد بچه ها سریع دنبالش ادامه ی آیه را بگویند و لم یکن له کفوا احد )خود بچه ها با علاقه شرکت می کنند(. ارزشیابی پایانی: پس از تدریس دانش اموزان می توانند همراه با نوار سوره ی توحید را به صورت ساده یا اهنگین بخوانند تمرین و روخوانی و حفظ سوره توحید تعیین تکلیف 4 دقیقه