دانلود طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانه های شما چه شکلی است
طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانه های شما چه شکلی است
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 18
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
نام کتاب درسی: مطالعات اجتماعی مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی موضوع: درس 61 خانه های شما چه شکلی است. تهیه کننده: مدت جلسه: 54 دقیقه نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ: هدف کلی: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با اشکال خانه ها آشنا شوند. اهداف رفتاری: انتظار می رود دانش آموزان بتوانند: 6-کارکرد مکان های مختلف خانه را بدانند. )دانش( روی نقشه کتاب موقعیت مکانی فضاهای مختلف را تشخیص دهند و بیان کنند )درک فهم( در واقعیت بتوانند موقعیت مکان ها را )راست ، چپ( نسبت به یکدیگر تشخیص دهند و اندازه هر یک را با هم مقایسه کنند. )درک و فهم( 3- نسبت به تغییر شکل خانه ها و تداوم نیاز به خانه درک مناسبی پیدا کنند و توضیح دهند )درک فهم( اهداف دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند. رفتار ورودی سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم. ارزشیابی تشخیصی کتاب اجتماعی – سیستم هوشمند – کاربرگه – تصاویر و فیلم – نقشه هوایی از یک فضا و مکان – تصاویر مشاغل مختلفی که در ساختن خانه نقش دارند. رسانه های آموزشی سخنرانی، پرسش و پاسخ ، بحث گروهی روش های یاددهی – یادگیری به صورت ردیفی – گروهی مدل چینش کلاس زمان فعالیت های دانش آموزان فعالیت های معلم عنوان زمان 4 دقیقه شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم. فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه 34دقیقه معلم می تواند جهت آمادگی دانش آموزان برای ورود به بحث جلسه ی قبل، از دانش آموزان بخواهد تا مشاهده کنید و پاسخ دهید صفحه 84 را در منزل انجام دهند )سوالات مطرح شده درباره درک موقعیت مکانی( دانش آموزان )مشاهده کنید( را از قبل در منزل انجام داده اند. معلم به بررسی پاسخ های داده شده ی دانش آموزان پرداخته ارائه درس و پس از تمرین تشخیص موقعیت یابی در محیط واقعی به دانش آموزان بگوید اکنون می خواهیم با نقشه ی خانه آشنا شویم. آن ها کمی در موقعیت های فرضی و یا واقعی همراه معلم خود تمرین می کنند. معلم می تواند با استفاده از نقشه کتاب و یا برگه هایی که از قبل چاپ کرده است کار را شروع کند. آن ها آماده ی درس هستند. معلم می تواند از دانش آموزان بخواهد تا با اشاره انگشت دست خود، مکان ها را نشان دهند یا آن ها را در جهتی که معلم می خواهد دنبال کنند. معلم محترم توجه داشته باشد که به هیچ عنوان ترسیم نقشه از اهداف درس نیست. در بخش بعدی دانش آموزان باید به درک درستی از تغییر و تداوم برسند لذا باید متوجه بشوند که عناصری در طی زمان تغییر می کنند و عناصری نیز تداوم می یابند برای مثال اگر چه شکل خانه ها در طی زمان تغییر کرده است ولی نیاز به خانه از ابتدا بوده و هست و نیز عناصری از خانه ها همواره ثابت مانده است. مانند محلی برای طبخ غذا و … دانش آموزان در حال انجام فعالیت هستند. معلم می تواند تصاویر واسلایدهایی را از خانه های قدیمی را به دانش آموزان نشان دهد. آن ها به صحبت های معلم گوش داده و اسلایدها و یا تصاویر مربوط آن را با دقت نگاه کرده و در صورت داشتن سوال آن را می پرسند. معلم می تواند تفاوت خانه های قدیمی را با خانه های جدید از دانش آموزان بپرسد و )مقایسه کنید( صفحه 84 )مقایسه خانه های قدیمی و جدید و …( را انجام دهند. آن ها با دقت در تصاویر تفائت خانه های قدیمی و جدید را بیان می کنند. موضوع بعدی، آشنایی با مشاغلی است که در ارتباط با ساختن خانه نقش دارند. بهتر است تدریس در این بخش با )همفکری کنید( ص 05 شروع شود که در آن از دانش آموزان بخواهد تا بگویند چه افرادی در ساختن خانه نقش دارند. آنها به بیان مشاغلی که در ساخت خانه کاربرد دارند اشاره می کنند. معلم با هر دو مکان آموخته شده به جمع بندی از کارش می پردازد و با طرح سوالاتی و دریافت پاسخ دانش آموزان، درس را جمع بندی می کند. سپس معلم می تواند سوال 8 به کار ببندیم را از دانش آموزان بپرسد. دانش آموزان با دقت گوش و وسایل علوم جلسات قبل را هم مرتب و تمیز می کنند. ارزشیابی پایانی: تعیین موقعیت مکان ها و روی نوشته و بیان وظایف افرادی مشکل ندارند. بیان مشاغل مرتبط با شهرداری 4 دقیقه انجام کاربرگه 61 )نکات ایمنی در کار و محل کار( تعیین تکلیف