دانلود طرح درس روزانه هنر سوم ابتدایی نقاشی با موضوع معین
طرح درس روزانه هنر سوم ابتدایی نقاشی با موضوع معین
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 10
حجم فایل: 33
قیمت: 22000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 10 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
پایه و ماده درسی : سوم ابتدایی هنر عنوان تدریس : نقاشی با موضوع معین هدف کلی : تربیت هنری و توسعه مهارت های اجتماعی و تمایل به ابراز افکار و احساسات پایه و ماده درسی : سوم ابتدایی هنر عنوان تدریس : نقاشی با موضوع معین هدف کلی : تربیت هنری و توسعه مهارت های اجتماعی و تمایل به ابراز افکار و احساسات اهداف جزئی : دانشی : آشنایی با مراحل رشد گیاهان و جانوران آشنایی با مکان ها و فعالیت هایی که تعداد زیادی از افراد را نشان دهد. تحلیل و شناسایی عناصر یک مرحله رشد تولید یک اثر منحصر به فرد آشنایی با میراث فرهنگی و حفظ و نگهداری این آثار داوری درباره ی آثار دیگران توانایی مقایسه ی یک اثر با بهترین معیارهای ارائه شده در باره ی آن اثر نگرشی : تمرکز بر روی موضوع انتخابی در کلاس و تلاش در جهت آفریدن یک اثر خوب کسب لذت از انجام یک کار هنری ایراز عقیده درباره ی کار دیگران دفاع از اثر خود و پاسخ به سوالات دیگران در این زمینه توجه به زیبایی ها و پرورش حس زیبایی شناسی تمایل به برقراری ارتباط و مشارکت در کارهای گروهی مهارتی : توسعه مهارت نقاشی و دقت در کشیدن نقاشی آزمایش کردن راه های مختلف برای کشیدن نقاشی خوب رنگ آمیزی نقاشی با ظرافت و زیبایی )توسعه مهارت های حرکتی ( استفاده از مهارت های آموخته شده قبلی در نقاشی خلق الگوهای جدید با موضوع مشخص کشیدن نقاشی به تنهایی و بدون کمک دیگران توسعه مهارت های گفتاری توسعه مهارت های اجتماعی هدف های رفتاری : از دانش آموزان انتظار داریم در پایان این درس بتوانند : دانشی : مراحل رشد گیاهان را در نقاشی خود با توجه به نقاط مثبت نقاشی خود )هر مرحله حداقل در یک جمله ( توضیح دهند . در مورد فعالیت های اجتماعی و گروهی از جمله درخت کاری در حضور دانش آموزان حداقل در سه جمله توضیح دهند. خصوصیات اثر منحصر به فرد خود را در حضور دانش آموزان و آموزگار با بیان حداقل دو خصوصیت برجسته بیان کنند . در مورد آثار هنری قدیم و میراث فرهنگی و چگونگی نگهداری آنها با توجه به چگونگی نگهداری اثر های خود و اطلاعات قبلی در این زمینه توضیح دهند. درباره ی آثار هنری دوستان خود با توجه به رعایت احترام و پرهیز از تعصب اظهار نظر کنند. آثار ارائه شده را با آثار دیگر و بهترین نمونه ارائه شده مقایسه کند و نتیجه را با عنوان حداقل دو شباهت یا تفاوت بیان کنند. نگرشی : علاقمندی خود را نسبت به انجام یک کار هنری در مرحله بحث گروهی و حین انجام عمل در چهره نشان دهند. نظر و احساس خود را درباره ی کار دیگران حداقل در دو جمله بیان کنند. از اثر خود با اعتماد به نفس دفاع کند و پاسخ پرسش های دوستان خود را در مرحله ارزشیابی به طور کامل و با جملات صحیح بدهند. در نقاشی خود با استفاده از رنگ های شاد زیبایی شناسی خود را به نمایش بگذارد. علاقمندی خود را در بحث های گروهی با همکاری کردن با گروه نشان دهند. مهارتی : در کشیدن نقاشی خود حوصله و دقت به خرج دهد و سرسری از آن نگذرند. در بحث های گروهی شرکت کند و خوب گوش کند و خوب حرف بزند. با دوستان خود در مورد تخیلات خود حرف بزنند. یک نقاشی زیبا و و مربوط به موضوع را بدون کمک دیگران بکشند. از مهارت های آموخته شده در درس های قبلی از جمله علوم ) رشد گیاهان ( و فارسی در نقاشی خود فایده برند. روش تدریس : تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ توضیحی و سخنرانی نمایشی بدیعه پردازی گروه های کوچک واحد کار وسایل لازم : مداد رنگی و پاستیل مقوا یا کاغذ سفید طناب و گیره پوشه کار صفحه فهرست فعالیت های هنری دانش آموزان چک لیست فعالیت های دانش آموزان پرورش هوش های چند گانه: هوش کلامی: در انتخاب موضوع و بحث در مورد آن با گروه هوش مکانی فضایی: در مرحله تفکر در قالب شکل ها و الگوهایی که قابلیت پیاده شدن در طرح انتخابی را دارند و همچنین توانایی تجسم و بازنمایی عواملی مانند رنگ خط شکل و فضا هست. هوش حرکتی جسمانی: در بهره گیری از کل یا قسمتی از بدن برای بیان افکار یا احساسات و مهارت های فیزیکی از قبیل تعادل و هماهنگی و انعطاف پذیری و سرعت در کشیدن طرح مورد نظر هوش درون فردی: شناخت فرد از خویشتن و عزت و اعتماد به نفس در مرحله ارزشیابی آثار هوش میان فردی: در مرحله انتخاب موضوع و بحث در گروه و برقراری ارتباط مناسب با اعضای گروه و اظهار نظر درباره آثار دوستان خود هوش منطقی ریاضی: ربط مراحل طرح به یک موضوع معین و بیان استدلال منطقی و درست در این زمینه هوش موسیقیایی: حساسیت نسبت به صداها و ضرب آهنگ های محیط زندگی و موسیقی که در حین فعالیت پخش می شود. فعالیت های یاددهی و یادگیری مدت وسایل روش فعالیت دانش آموزان فعالیت معلم گام 3 جامدادی مقوایی مداد و پاستیل های رنگی پرسش و پاسخ و توضیحی توجه و انجام فعالیت گروهبندی و ایجاد انگیزه اول 5 – بدیعه پردازی گروه های کوچک توضیحی فکر کردن و پرورش ایده ی هنری تعیین فعالیت دوم 15 کاغذ یا مقوا و مداد رنگی و پاستیل – انجام فعالیت و تبدیل ایده به تولید اعلام انجام فعالیت سوم 3 طناب و گیره نمایشی ارائه کار های خود و دقت در کارهای هنری همدیگر جمع آوری تولیدات هنری دانش آموزان چهارم بررسی و توصیف کار هنری خود و ارزشیابی و جمع بندی نظر فراگیران 5 پوشه کار پرسش و پاسخ نمایشی و توضیحی دیگران و ثبت در پوشه کار و ارائه نظر کلی و تعیین تکلیف پنجم