دانلود طرح درس روزانه.
طرح درس روزانه.
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 2
حجم فایل: 22
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 2 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
طرح درس روزانهاهداف کلی شناخت معادله خط و رسم خطی که معادله ی آن داده شده است. هدف های جزئی دانش آموزان با مشخص بودن نقاط معادله ی خط را حدس بزنند. دانش آموزان معنای معادله ی خط را درک نمایند.(رابطه ی بین x و y هر نقطه ی خط) هدف های رفتاری دانش آموزان در پایان و ضمن تدریس: قادر به رسم خطی که معادله ی آن داده شده، باشند.(شناختی – کاربرد)اگر معادله ی خط موجود باشد بدون رسم خط تشخیص دهد نقطه ای که مختصات آن داده شده روی خط قرار دارد یا خیر؟( شناختی- درک و فهم) در حل مسائل، مفهوم معادله را به کار برد. (شناختی – کاربرد) روش های تدریس روش فعالیت محور(همیاری) – روش توضیحی –پرسش و پاسخ – استفاده از نرم افزار PowerPoint رسانه های آموزشی کتاب درسی – صفحه ی مختصات شطرنجی، ماژیک وایت برد- کامپیوتر( CD) قبل از شروع درس (2 دقیقه) سلام و احوالپرسی – حضور و غیاب – دقت در وضع جسمانی و روحی دانش آموزان و بررسی تکالیف تعیین رفتار ورودی دانش آموزان باید بتوانند مکان نقطه ی داده شده را روی صفحه تعیین کنند.دانش آموزان باید بتوانند مقدار عددی یک عبارت جبری را حساب کنند. ارزشیابی تشخیصی (5 دقیقه) 1- نقطه ی و ….. را روی دستگاه مختصات خود مشخص کنید.2- نقطه ی B که روی صفحه می بینید چه مختصاتی دارد؟3- مقدار عددی عبارت را به ازای و و و یک x دلخواه دیگر حساب کنید. فعالیتهای آموزشی فعالیتهای معلم فعالیتهای دانش آموزان آماده سازی و ایجاد انگیزه(2 دقیقه) ( یک نمودار روی صفحه رسم می کنیم . از دانش آموزان می خواهیم درباره ی آن یک داستان بسازند. ( با همفکری همدیگر در مورد این مسئله بحث می کنند. ارائه درس و ارزشیابی تکوینی(15 دقیقه) ( 1- نقاط و و … را روی صفحه های خود مشخص نمائید.2- نقاط فوق را به هم وصل نمائید و امتداد دهید.3- نقاط دیگری به دلخواه روی این خط در نظر بگیرید و مختصات آن ها را بنویسید.4- این نقاط چه ویژگی دارند؟5- اگر بخواهید این خط را توصیف کنید چه پیشنهادی دارید؟6- آیا می توانید به کمک زبان علائم و نمادها (جبری) رابطه ی خود را بیان نمایید؟7- به این رابطه ی جبری که بیان گردید معادله ی خط می گوئیم.8- تکمیل فعالیت 1 کتاب درسی 9- تکمیل فعالیت 2 و نشان دادن کاربرد معادله ی خط10- حل کار در کلاس کتاب درسی11- می خواهیم خط را رسم کنیم. پیشنهاد شما چیست؟12- با همکاری دانش آموزان و یادآوری اصول هندسه ی اقلیدسی از آن ها می خواهیم خط را رسم کنند.13- رسم خط ( کارهای خواسته شده را روی صفحه ی مختصاتی که در اختیار دارند، انجام داده و با همفکری به سوالات پاسخ می دهند. جمع بندی و نتیجه گیری(3 دقیقه ) ( 1- همان طور که دیدید، بین طول و عرض همه ی نقاطی که روی یک خط قرار داشته باشند، یک رابطه وجود دارد.که اسمش را معادله ی خط می گذاریم. 2- اگر معادله ی یک خط را داشته باشیم می توانیم آن را رسم کنیم. ارزشیابی پایانی(2 دقیقه ) ( 1- خط را رسم کنید.2- آیا نقطه ی روی خط قرار دارد؟ چرا؟ ( دانش آموزان به صورت گروهی به سوالات مطرح شده پاسخ می دهند. و بازخورد مناسب به آنها داده می شود. فعالیتهای تکمیلی(1 دقیقه ) ( از دانش آموزان می خواهیم کار در کلاس صفحه ی 108 را در منزل برای جلسه ی بعد حل کنند.