دانلود طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله ساده تر کردن
طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله ساده تر کردن
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 5
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
نام کتاب درسی: ریاضی مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی موضوع: درس 62 حل مسئله ساده تر کردن تهیه کننده: مدت جلسه: 54 دقیقه نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ: هدف کلی: آشنایی شاگردان با تکنیک ساده تر کردن مسئله اهداف جزئی: انتظار می رود فراگیران بعد از تدریس این درس بدانند که: 1-یکی از راه های حل مسئله این است که ابتدا مسئله را با اعداد کوچک تر حل کنند بعد از آن که راه حل را پیدا نمودند مسئله را با اعداد اصلی حل کنند. اهداف رفتاری: انتظار می رود شاگردان بعد از تدریس این درست بتوانند: 2-با جایگزینی اعداد کوچو تر در مسئله به راه حل مسئله برسند و سپس با اعداد اصلی حل کنند. اهداف دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند. رفتار ورودی سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم. ارزشیابی تشخیصی کتاب ریاضی سوم ابتدایی – تابلو – ماژیک – گچ رسانه های آموزشی بحث گروهی، سخنرانی، همیاری روش های یاددهی – یادگیری به صورت ردیفی – گروهی مدل چینش کلاس زمان فعالیت های دانش آموزان فعالیت های معلم عنوان زمان 4 دقیقه بعد از سلام و احوال پرسی معلم کلاس را با نام و یاد خدا آغاز کرده و پس از حضور غیاب و بررسی تکالیف، برای ارزشیابی می تواند سوالاتی درباره درس قبل بپرسد. فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه 54دقیقه توضیح راهبرد جایگزینی عدد: در این راهبرد به دانش آموزان یاد داده می شود که آن ها مسئله های مشکل و پیچیده سطح بالا را به مسئله ساده تبدیل کنند و با الگویی که مسئله ساده را حل می کنند. به مسئله اصلی یا پیچیده بپردازند. به مسئله زیر توجه نمایند. مسئله مدیر مدرسه ای برای جشن 22 بهمن به 047 پرچم نیاز دارد. در انبار مدرسه 533 پرچم وجود دارد او چند پرچم دیگر باید تهیه کند؟ برای ساده تر کردن این مسئله ابتدا اطلاعات غیر ضرروری حذف می گردد و سپس به جای اعداد بزرگ اعداد کوچک تر استفاده می گردد و مسئله به شکل زیر در می آِِد: ارائه درس مسئله: مدیر مدرسه به 3 پرچم نیاز دارد 2 پرچم در انبارمدرسه وجود دارد او چند پرچم دیگر باید تهیه کند؟ با حل این مسئله ساده و تعمیم راه حل آن به مسئله مشکل نیز قابل حل خواهد بود. از ویژگی عمده این راهبرد این می باشد که مسئله را ساده تر می کند و موجب می شود عملیات ریاضی مشخص تر شود و شاگردان مسئله را به راحتی حل کنند. ارزشیابی پایانی: مسئله تعیین شده را حل کنند. 4 دقیقه فعالیت تکمیلی حل تمرین های ارائه شده ی معلم توسط دانش آموزان در خانه تعیین تکلیف