دانلود طرح درس علوم سوم ابتدایی فصل چهارم اندازه گیری مواد
طرح درس علوم سوم ابتدایی فصل چهارم اندازه گیری مواد
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 18
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
موضوع: علوم تجربی پایه دوم ابتدایی فصل چهارم: اندازهگیری مواد صفحه: 72، 72، 72مدرسه:- مدرس: زمان:- تاریخ:- آشنایی با اندازهگیری مایعات هدف کلی آشنایی با مقیاس اندازهگیری مایعات )لیتر( آشنایی با روش تخمین زدن و مقایسه با مقیاس لیتر اهداف جزئی دانش آموز بتواند: معنی حجم را بیان کند؟ واحد اندازهگیری مایعات را بداند. حیطه شناختی اهداف عملکردی حجم نمونههایی از مایعات را تخمین زده و با مقیاس اندازهگیری مقایسه کرده و گزارش دهد. حیطه ی مهارتی دانشآموز نسبت به استفاده اندازهگیری با مقیاس استاندارد در زندگی خود علاقه نشان دهد . شرکت در کارگروهی و بحث علاقه مند باشد. حیطه ی نگرشی پرسش و پاسخ و بحث گروهی و مشارکتی روش تدریس الگوی تدریس کتاب، ماژیک، تخته وایتبرد، ، پارچ به تعداد گروه، ظروف با حجمهای متفاوت، مایع ظرف شویی، دوغ و مایعات دیگر. ابزار و وسایل کلاس را به صورت گروهی چیده شود. چیدمان کلاس سلام و احوالپرسی، حضور و غیاب، بررسی سلامت جسمی و روحی دانش آموزان ،بررسی تکلیف جلسه ی قبل آمادگی فعالیت های مقدماتی سوالاتی از دانشآموزان در مورد جلسه قبل پرسیده میشود انواع حالت مواد را بیان کند؟ انجماد و تبخیر را تعریف کند؟ و از این قبیل سوالات….. ورودی ارزشیابی آغازین بچهها وقتی میخوایم یه دوغ از مغازه بخریم به فروشنده چی میگیم؟ تشخیصی چند پارچ آب، لیوان و ظروف با حجمهای مختلف، سفره یک بار مصرف انگیزه سازی به گروهها میگوییم ابتدا به تصویر اول فصل نگاه کنند و هر آنچه که میبینند را بگویند. سپس سفرههای یک بار مصرف را روی میز خود پهن کنند و لیوانهای شخصی خود را روی میز قرار دهند و به هر گروه پارچهای آب را میدهیم. از انها میخواهیم با لیوانهای خود مقدار آب را اندازهگیری کنند و دلیل تفاوت را بیان کنند. سپس از آنها میپرسیم برای اینکه ما نتیجه و جواب یکسان داشته باشیم باید چه کاری انجام دهیم؟ سپس با جهت دهی پاسخهای دانشآموزان به اینکه باید مثل واحد متر برای مایعات نیز مقیاس یکسانی در نظر بگیریم هدایت میکنیم و ادامه میگوییم که در زندگی روزمره ما برای انجام کارها نیاز به اندازهگیری دقیق داریم و همچنین برای یکسان بودن اندازهگیری در تمام نقاط جهان واحدهای یکسان استفاده میکنیم.پس واحد اندازهگیری مایعات لیتر گفته میشود. برای معرفی بیشتر و دقیق تر نمونههایی از مایعاتی مثل مایعظرفشویی، دوغ، روغن مایع، شیر و… که روی آن یک لیتر و….. نوشته شده را به دانشآموزان نشان میدهیم. سپس ظروف با حجمهای مختلف را پر از آب کرده و به هر گروه میدهیم سپس از آنها میخواهیم که ابتدا حجم آب موجود را تخمین بزنند و سپس بگویند با چه چیزی میتوان از درستی حدس خود مطمئن شد؟ با کمک یک بطری یک لیتری اندازه گرفته و مقایسه میکنیم. سپس هر گروه نتیجه خود را برای کل کلاس بیان میکند. ارائه محتوا در حین تدریس سوالاتی از قبیل اینکه واحد لیتر را معرفی کنیم بپرسیم چگونه می-توان از حدس خود مطمئن شد؟ چه راهی وجود دارد؟ چه مایعات دیگری میشناسید که با لیتر اندازهگیری میشوند؟ ارزشیابی مستمر در پایان از دانشآموزان میخواهم که هر کدام خلاصه کوتاهی در مورد آنچه که امروز یاد گرفتیم را به صورت گروهی با مشورت یکدیگر بیان کنند و در آخر در مورد اینکه با یادگیری این موضوع که برای هر چیزی واحد دارد نظم و قانون طبیعت که یکی از کارهای خدا هست را نشان میدهد که باعث میشه دانش و یادگیری ما نسبت به خیلی چیزها بالا برود. جمعبندی و نتیجهگیری برای ارزشیابی میتوان سوالاتی زیر را بپرسیم برای اندازهگیری مایعات از چه مقیاسی استفاده میکنیم؟ چند نمونه از مایعاتی که با لیتر اندازهگیری میشوند را نام ببرید؟ و……… ارزشیابی پایانی دانشآموزان در خانه لیستی از مایعاتی که روی ظرف آن واژه لیتر نوشته شده و مقدار آن را پیدا کرده و بنویسند. تعیین تکلیف آشنایی دانش آموزان با واحد های اندازه گیری جرم)گرم وکیلو گرم( هدف کلی -آشنایی با ترازوها -آشنایی بیشتر بارسم نمودار اهداف جزیی گردش علمی-نمایشی-مشارکتی روش تدریس با پرسیدن سوالاتی از میزان اطلاعات دانش آموزان آگاه می شویم: بچه ها در درس قبل خواندیم برای اندازه گیری مایعات از واحدی به نام لیتر استفاده کردیم به نظر شما برای اندازه گیری مواد جامد مثل سیب زمینی و…از چه واحدی استفاده میکنیم ویا اینکه آن را چگونه اندازه میگیریم؟ ارزشیابی تشخیصی آوردن ترازو در کلاس یا اینکه درصورت امکان بردن بچه ها به فروشگاه ها-استفاده از کلیپ مربوطه ایجاد انگیزه بهتر است با مراجعه به یک میوه فروشی وسوپرمارکت در محیط واقعی قرار بگیرند واز نزدیک با وزنه وترازو،چگونگی اندازه گیری مواد و روند کار آشنا شوند ویا اینکه از گروه ها بخواهیم خودشان ترازو بسازند ومقدار جرم مواد مختلف را باهم مقایسه کنند . ارائه درس جدید باپرسیدن سوالاتی از قبیل اینکه برای اندازه گیری مقدار میوه هایی که خریده می ارزشیابی تکوینی طرح درس علوم سوم صفحه 43و44 طراح: شوند از چه واحدی استفاده می شودو…می توان این ارزشیابی را انجام داد. جمع بندی کارکردن با ترازو توسط یکی از دانش آموزان همراه با توضیحات لازم درس را جمع بندی می کنیم. ارزشیابی پایانی برای ارزشیابی پایانی از دانش آموزان بخواهی به صورت داوطلبانه موادی که در دسترس هستند را اندازه گیری کنند. تعیین تکلیف -تهیه گزارشی از درس داده شده وارائه آن به کلاس به صورت گروهی رفتید خانه وسایلی را پیدا کنید وجرم آنها را باهم مقایسه کنید وبنویسید وبه کلاس بیارید.به صورت فردی