دانلود طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانواده ام را دوست دارم
طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانواده ام را دوست دارم
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 17
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
به نام خدا طرح درس روزانه درس پنجم مطالعات سوم تاریخ : ……. مدت جلسه: 54 دقیقه صفحات: 45 و 44 موضوع درس: خانواده ام را دوست دارم. کتاب: مطالعات پایه: سوم مقطع: دبستان آشنا کردن دانش آموزان با کارکردهای خانواده اهداف کلی -کارکرد های خانواده را بیان کنند. -برای کارکرد های خانواده مثال بزنند. -احساس قدردانی و محبت و همدلی نسبت به اعضای خانواده و به ویژه پدر و مادر داشته باشند. هدف های رفتاری استفاده از روش پرسش و پاسخ ـ روش بارش مغزی ـ روش کنش متقابل )شرکت دادن دانش آموزان در مباحث درسی( روشهای تدریس کتاب درسی- تعدادی عکس از اعضای خانواده که کارکرد های مختلف آن را نشان می دهد. تعدادی عکس از آلبوم خانوادگی معلم )درصورت تمایل( مواد و وسائل آموزشی دانش آموزان مرتب سر جا های خود می نشینند و با بلند کردن دست و اجازه خواستن در بحث ها شرکت می کنند. مدل کلاس و گروه آموزشی فعالیتهای معلم فعالیتهای دانش آموزان زمان با وارد شدن به کلاس و سلام و دانش آموزان نیز باید در امر )فعالیت مهارت های های قبل از ارتباطی( تدریس احوال پرسی کردن و حضور و حضور غیاب و آماده شدن جهت 4 دقیقه غیاب کردن، کم کم می روم سر تدریس درس جدید همکاری اصل مطلب )تدریس( کنند. از دانش آموزان انتظار می رود مطالبی را به عنوان پیش نیاز درس جدید آموخته باشد تا درس جدید دانش آموزان باید به نقاشی بر پایه ی آنها تدریس گردد و در کشیده باشند. ارزشیابی تشخیصی )ورودی( 4 دقیقه در این کنیم. بارهدرس از قبل آنها بچه نظر ها خواهی خانواده می خود دانش خانواده آشناآموزان بایدشده با باشند. مفهوم را نقاشی کرده اند و با تعداد اعضای خانواده و مفهوم آن آشنا شده اند. معرفی درس جدید و ایجاد انگیزه استفاده از فیلم یا عکس هایی از دانش آموزان موظفند با دقت در اعضای خانواده که کارکرد های بحث ها شرکت کرده و نظرات 4 دقیقه مختلف آن را نشان می دهد. خود را بیان دارند. 44 دقیقه دانش آموزان باید به صورت مستمر با مطالب درسی درگیر شوند . بچه ها با خلاقیت و ابتکار خود پس از مشاهده عکس ها، نقش بازی کنند . درس را با فعالیت «عکس خوانی» آغاز کنید . بچه ها را ترغیب کنید که جای شخصیت های عکس ها حرف بزنند )ص 44 و 44( هر تصویر چه خبری را نشان می دهد؟ برای مثال: )تصویر محبت( پسر می گوید: مادر روزت مبارک، دوستت دارم ،مادر: من هم تو را دوست دارم / ممنونم چه گل زیبایی! یا )تصویر مراقبت از یکدیگر( پدر: ببینم پسرم مثل این که تب داری! پسر: بابا حالم خوب نیست و … در ادامه پس از بحث و گفت وگو درباره عکس ها، کارکردهای خانواده را روی تخته بنویسید و از بچّه ها بخواهید در هر مورد مثال یا مثال هایی بزنند و داوطلبانه درباره خانواده خود صحبت کنند یا خاطره ای تعریف کنند . محبت ← مراقبت از یکدیگر ← تفریح و سرگرمی ← یادگیری ← فعالیت ضمن تدریس فرایند یاد دهی و یادگیری اگر معلم مایل باشد می تواند عکسی از دوران کودکی خود با اعضای خانواده اش را به بچه ها نشان بدهد یا عکسی از خانواده فعلی خود به ویژه در کنار فرزندان نشان بدهد. پیشنهاد می شود معلّم نیز از خاطرات خوب خود درباره یکی از کارکردهای خانواده تعریف کند برای مثال چه کارهایی از پدر یا مادرش یاد گرفته است یا پدر و مادر در چه سرگرمی هایی با او همراهی می کردند و … . بیان این خاطرات موجب ایجاد فضای صمیمانه در کلاس می شود. 4 دقیقه سوالاتی از دانش آموزان پرسیده می شود بنابراین باید با دقت به آنها پاسخ دهد و اگر مشکل دارد بپرسد . با جمع بندی انواع کارکردهای خانواده و اهمیت خانواده و نقشی که در آسایش و تربیت بچه ها دارد از آن ها بپرسید از زحمات پدر و مادر چگونه باید قدردانی کرد و چه کارهایی باید انجام داد؟ جمع بندی و نتیجه گیری 4 دقیقه دانش آموزان باید توان پاسخ گویی به این سوالات را داشته باشند . بیان کارکردهای خانواده با مثال ،احساس قدردانی و همدلی با خانواده )که توسط خانواده ارزشیابی و به معلم منعکس می شود( و مشارکت در فعالیت عکس خوانی سه محور عمده ارزشیابی این درس است . ارزشیابی تکوینی و پایانی 4 دقیقه دانش آموزان باید این فعالیت را انجام داده و به کلاس ارائه دهند . به نظر شما چه کارهایی پدر و مادر را ناراحت می کند؟ دانش آموزان در این باره خوب فکر کنند بعداً پاسخ را در کلاس بیان کنند تعیین تکلیف