دانلود طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس تغییر در خانواده
طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس تغییر در خانواده
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 2
حجم فایل: 15
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 2 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
نام درس:مطالعات اجتماعی باسمه تعالی تاریخ………………. موضوع:تغییر در خانواده اداره آموزش و پرورش……. …… زمان:54دقیقه…….. پایه:سو م دبستان آموزشگاه…………. مجری: دانش آموزان در پایان این درس با مفهوم اندازه خانواده آشنا می شود.)شناختی( دانش آموزان در پایان این درس با نقشهای مختلف خود در طول زندگی اش آشنا می شود.)شناختی(دانش آموزان در پایان این درس با مفهوم کلی شجره نامه و نسبت خانوادگی آشنا می شود)شناختی( اهداف کلی 1.کودک با نقشهای مختلف یک شخص در طول زندگی آشنا می شود.)شناختی-دانش( 2.دانش آموز با مفهوم تولد،مرگ و ازدواج آشنا می شود.)شناختی_ دانش.( 3.دانش آموز بتواند نوع تغییر در خانواده خود را تشخیص دهد)شناختی- تجزیه و تحلیل( 5.دانش آموز بتواند از خانواده هایی که با پدر و مادر بزرگ خود زندگی می کند مثالی بزند.)شناختی _کاربرد.( 4.دونمونه از مزیتهای خانوده پر جمعیت را ذکر کند.)شناختی –ارزشیابی.( 6.تغییرات خانواده خود را بگویند)شناختی – ارزشیابی.( 7.از پدر و مادر خود به پاس زحماتشان تشکر کنند.)عتطفی_تبلور( 8.از هم کلاسی های خود راجع به خانواده هایشان سوال بپرسند)عاطفی- دریافت( 9.فراگیران نسبت به اعضا جدید خانواده خود ابراز علاقه می کنند.)عاطفی- پاسخ دادن( 11.اعضای خانواده را با مسئولیت آنها در خانواده نام ببرند.)روانی حرکتی-عادی شدن( اهداف رفتاری ایفای نقش ، نمایشی،توضیحی.مشارکتی؛بارش فکری الگوهاوروش تدریس کتاب درسی، تابلو،ماژیک ،عکس وتصویر،رایانه،دیتا شو و … رسانه ووسایل آموزشی 3دقیقه ورود به کلاس-سلام واحوال پرسی –بررسی وضعیت فیزیکی وروانی فراگیران- حضور وغیاب- بیان مناسبت روز یا هفته –دیدن تکالیف درسی فعالیت مقدماتی 3 دقیقه از فراگیران خواسته می شود با توجه به درس قبل ویژگی های خانواده را بازگو کنند. از فراگیران خواسته می شود اعضای خانواده خود را نام ببرند. از فراگیران خواسته می شود خلاصه ای از درس قبل بگویند. ارزشیابی تشخیص آغازین 2 دقیقه نشان دادن تصاویری از خانواده های متفاوت. نشان دادن تصاویری از اشخاص در سنین مختلف و وظایف متفاوتی که در زندگی خود دارند. آمادگی وایجاد انگیزه 21 دقیقه پس از ایجاد انگیزه درس جدید را شروع میکنیم. این درس داری تصاویر زیادیس که میتوان از دانش آموزان کمک کرد تا با کمک آنها یک داستان برای آن ساخت همچنین میتواند از شیوه ی ایفای نقش استفاده کرد و تغییرات خانواده را به دانش آموزان نشان داد. میشود کلمه خانواده را برای بارش مغزی روی تخته کلاس نوشت و آن را برای دانش آموزان بررسی کرد. ارائه درس 3 دقیقه از تعدادی از دانش آموزان خواسته می شود آنچه را در درس امروز فراگرفته اند،بگویند و درپایان نیز معلم صحبت های آنان را تکمیل می کند. خلاصه و جمع بندی 3 دقیقه تغییرات خانواده خود را مانند کتاب نقاشی کند. داستان کوتاهی از تغییر در خانواده خود بنویسد. ارزشیابی تکوینی