دانلود طرح درس پیام رمز را پیدا کن علوم دوم ابتدایی
طرح درس پیام رمز را پیدا کن علوم دوم ابتدایی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 15
قیمت: 14000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
نام درس: علوم مدت جلسه: 54 دقیقه عنوان درس: درس 5. پیام رمز را پیدا کن .صفحه پایه: دوم طراح: مشخصات کلی آشنایی دانش آموزان با نحوه ی تولید صدا هدف کلی سطح سه.بعدازتدریس سطح دو”حین تدریس سطح یک:قبل از تدریس اهداف رفتاری دانش آموزان علت به وجود آمدن صدا را بدانند. دانش آموزان چگو نگی تشکیل صدا را بدانند. دانش بتوانند با وسایلی که در اطرافشان وجود دارد، صدا تولید کنند. نسبت به صداهای اطراف خود حساس شوند. مهارت با طریق آشنایی با چگونگی تولید صدا ،پی به علم و قدرت خداوند ببرند و شکرگذار خداوند باشند. به اهمیت صدا در زندگی انسان پی ببرند. نگرش وسایلی که برای انجام آزمایش نیاز داریم.) یک حلقه کش، دو مداد،یک کتاب و نوار چسب،( چند صدای ضبط شده) صدای آژیر آتشنشان و(… وسایل اموزشی انجام آزمایش روش های تدریس بچه ها باید نسبت به صدهای اطرافشان بی تفاوت نباشند بعضی از صداهایی که روزانه می شوند را بتوانند نام ببرند و کاربرد و معنای برخی صداها را بدانند) مثلا صدای بوق ماشین هنگام عبور از خیابان به معنی این است که عابر پیاده سریعتر از خیابان عبور کند و مواظب باشد.( رفتارورودی بچه ها چندتا از صداهایی که در طول روز می شنوین رو بگین؟ مثلا می گویند صدای گنجشک، صدای ساعت زنگدار که صبح ها با صدای آن بیدار می شویم. این صداها اگه نبودن چی میشد؟ صدای زنگ تلفن به چه معناست؟ ارزشیابی ورودی بچه ها تا حالا به این فکر کردین که صداهایی که می شنویم چجوری تولید میشن؟ صداهایی که روزانه می شنویم به چه دردمون میخورن. چه چیزایی رو به ما میفهمونن؟ ارزشیابی تشخیصی بچه ها چشماتونو ببندید تصور کنید ی روز از خواب بلند می شین و هر چی سعی میکنین حرف بزنین، مامانتونو صدا بزنین اصلا صدایی از حنجره تون شنیده نشه، نتونین حرف بزنین. اونوقت چیکار می کنین؟ ایجادانگیزه بعد از پرسیدن این سوال ها و کنجکاو کردن بچه ها به انها میگیوییم امروز میخواهیم یک آزمایشی انجام بدهیم که بفهمیم چجوری صداها تولید می شوند. آزمایش را در کلاس انجام می دهیم و از بچه ها می خواهیم بگویند از انجام این آزمایش چه نتیجه ای گرفتند. بعد از اینکه بچه ها نظراتشان را گفتند با توجه به آزمایش برای آنها توضیح میدهیم که صداها بر اثر لرزش به وجود می اید. به بچه ها می گوییم دستشان را جلوی گردنشان قراردهند و صحبت کنند. از آنها میپرسیم آیا چیزی احساس می کنید؟ بعد از بیان نظراتشان برای آنها توضیح می دهیم که برجستگی روی گلویشان حنجره یا جعبه ی تولید صداست که تارهای صوتی در حنجره قرار دارند. و هنگام حرف زدن در اثر ورود و خروج هوا تارهای صوتی به لرزش در می آیند و باز و بسته می شوند و صدا تولید می شود. درباره ی اهمیت صدا ها در زندگی، اینکه صدا هاچه کمکی به ما میکنند، اهمیت تولید صدا و حرف زدن در زندگی که وسیله ی برقراری ارتباط با دیگران است، درباره ی اینکه ما از شنیدن صداهایی که در طبیعت وجود دارند، صدای پرندگان، شرشر آب و.. احساس ارامش میکنیم و.. برای آنها صحبت میکنیم. ارائه درس سوالتی که حین تدریس پرسیده می شوند. ارزشیابی تکوینی چند نمونه صدا را که معنای خاصی دارند را به صورت ضبط شده برای داشن آموزان پخش می کنیم ) مثلا آژیر اتشنشانی، آمبولانس و..( از انها میخواهیم معنای این صداها را برایمان بگویند. ارزشیابی پایانی: به صورت گروهی از انها میخواهیم برای جلسه بعد با وسایل ساده و دور ریختنی صداهای نازک و کلفت تولید کنند . تکلیف پایانی: