دانلود طرح درس پیام رمز را پیدا کن(2) علوم دوم ابتدایی
طرح درس پیام رمز را پیدا کن(2) علوم دوم ابتدایی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 7
حجم فایل: 35
قیمت: 22000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 7 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
نام: درس: علوم پایه : دوم موضوع: پیام رمز را پیدا کن)2( شماره درس: 6 صفحه: 05 هدف آشنایی دانش آموز با سایه ها و شکل گیری آن ها توسط آفتاب کلی اهداف شناخت سایه و آفتاب به عنوان عامل تشکیل دهنده. جزئی شناخت اجسام کدر و شفاف. آشنایی با مضرات تابش نور مستقیم آفتاب بر چشم. اهداف حیطه دانش آموز چگونگی تشکیل سایه را توضیح دهد. عملکردی شناختی دانش آموز اشخاص کدر و شفاف را می شناسد و تعریف می کند. حیطه توانایی ساخت سایه با استفاده از اجسام کدر. ی استفاده از کلاه یا عینک آفتابی برای حفظ سلامت چشمان. مهارتی حیطه علاقه به بازی با سایهها و تمایل به کشف چگونگی تشکیلشان. ی تمایل به حفظ سلامتی چشمان با علم به نکات آموخته شده. نگرشی الگوی روش تلفیقی) گردش علمی- مشارکتی- پرسش و پاسخ- بازی( تدریس تدریس ابزار و مقوا- نور لامپ- قیچی-تعدادی جسم کدر- شیشه- در صورت نیاز چسب مایع وسایل دانش آموزان به صورت گروهی در کلاس قرار می گیرند تا برای گردش علمی سرگروه ها به هدایت گروه بپردازند. چیدمان کلاس سلام و احوالپرسی، حضور و غیاب، جویا شدن احوال دانش آموزان غائب، بررسی تکلیف جلسه ی قبل آمادگی فعالیت های مقدماتی ورودی: چون درس جدید ادامه ی درس است سوالاتی در رابطه با صفحات قبلی می پرسیم. ارزشیابی آغازین تشخیصی: سوالات زیر را از دانش آموزان می پرسیم: به نظر شما فرق بین یک لیوان شیشه ای آب و یک لیوان شیشه ای خاک چیست؟ اگر چیزی جلوی خورشید را بگیرد چه اتفاقی می افتد؟ در ابتدای ورود به کلاس معلم چراغ های یک طرف کلاس را خاموش کرده و پرده های کلاس را می بندد. انگیزه سازی برای شروع درس معلم با این سوال آغاز می کند: بچه ها به نظرتون چرا من چراغ های یک سمت کلاس رو خاموش کردم؟ من توی کلاس راه میرم، شما نگاه کنید ببینید چی با من هست که داره حرکت می کنه؟ دانش آموزان بعد از همفکری با هم گروهی ها هرکدام حدس های خود را بیان می کنند، مثل: لباسها، کفشها و … که معلم این ارائه محتوا پاسخ ها را به سمت سایه هدایت می کند. پس از آن توضیح می دهیم، ما دو شکل از اشیا داریم، اگر از شیئی نور رد بشود به آن جسم شفاف و اگر نور رد نشود به آن جسم کدر می گوییم، حالا چون نور از بدن من رد نمی شود سایه ی من به طرفی که نور نباشد می افتد. دانش آموزان به کمک معلم بر روی مقواهایی که از قبل آماده شده شابلون هایی گذاشته و طرح هایی را برای سایه بازی می برند.سپس معلم دانش آموزان را به صورت گروهی به حیاط برده تا اثر اشیا کدر را در آفتاب ببینند. پس از آن شیشه را شخصا در مقابل آفتاب گرفته تا بچه ها ببینند که اشیا شفاف سایه ایجاد نمی کنند. نکته: در همین هنگام معلم توضیحاتی در مورد مضرات تابش مستقیم نور آفتاب بر بینایی عنوان کند. پرسش و پاسخ هایی که در حین تدریس از گروه ها پرسیده می شود ارزشیابی تکوینی هستند. ارزشیابی مستمر در این قسمت از دانش آموزان می خواهیم تا گروه ها نتایجی را که از این درس گرفته اند در چند خط بنویسند و آن ها را به بورد کلاس نصب کنند و تا پایان تدریس درس روزانه به مرور آن ها بپردازند. جمع بندی و نتیجه گیری دو سوال زیر را از دانش آموزان می پرسیم: اگر پرنده ای در آسمان پرواز کند سایه ی او روی زمین ارزشیابی پایانی می افتد؟چرا؟ اگر بخواهیم این سایه را بزرگتر کنیم چه کاری باید انجام دهیم؟ از دانش آموزان می خواهیم تا لیستی از انواع اشیا و مواد کدر و شفاف تهیه کنند و به کلاس ارائه دهند. از دانش آموزان می خواهیم شابلون های جدیدی رو مقواهای رنگی طراحی کنند و به کلاس بیاورند) می توانیم به شابلون های متحرک امتیاز ویژه اختصاص دهیم، مانند سایه های متحرکی که با دست درمی آوریم(. تعیین تکلیف آشنایی با نقش و ویژگی های نور)آشنایی با معنی نورهای رنگی چراغ راهنما( ………….. . صفحات 66و64علوم دوم دبستان نام درس ………… آشنایی با نقش و ویژگی های نور)آشنایی با معنی نورهای رنگی چراغ راهنما( هدف کلی ……….. 1(آشنایی با ویژگی های نور و صدا در قالب سوت پلیس و چراغ راهنما 2(آشنایی با رنگ های چراغ راهنما و کاربرد آنها 3(آشنایی با مفهوم علامت 4(آشنایی با قوانین و نکات ایمنی و خط عابر پیاده اهداف جزئی ………….. .. 5(آشنایی با وظایف عابران و راننده ها و پلیس با دیدن رنگ قرمز، سبز، و زرد چراغ راهنما ………….. روش پرسش و پاسخ – نمایشی – گروهی تدریس 3دقیقه ارزشیابی 1(چند مورد از کاربرد علائم صوتی را نام ببرد. تشخیصی 2(درمورد چگونگی دریافت اطلاعات از پیرامون توضیح مختصری بدهد. 3(مثال های عینی از تجربیات خود درمورد علائم صوتی یا نوری بیان کند. 4(آلودگی صوتی یا صداهای مخل و مزاحم را مختصرا توضیح دهد …………. ایجاد 1(معلم از تعدادی از دانش آموزان بخواهد که با پوشش همیار پلیس به کلاس آمده و در هر کدام انگیزه از گروه ها مستقر شوند.)هرگروه یک همیار پلیس داشته باشد(.